Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 474926

Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika


Živčić-Bećirević, Ivanka; Rački, Željko
Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika // Društvena istraživanja, 15 (2006), 6; 987-1004 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika
(The role of automatic thoughts, learning habits and test anxiety in elementary school students' academic achievement and satisfaction)

Autori
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Rački, Željko

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 15 (2006), 6; 987-1004

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Automatske misli; ispitna anksioznost; školski uspjeh
(Automatic thoughts; test anxiety; school success)

Sažetak
Ovim su se ispitivanjem željele provjeriti moguće razvojne razlike u ulozi automatskih misli u objašnjenju školskog uspjeha kod djece. Korištena je ranije konstruirana skala za procjenu automatskih misli pri učenju i polaganju ispita koja je kod studenata rezultirala s četiri interpretabilna faktora: strah od neuspjeha, strah od razočarenja roditelja, nedostatak motivacije i interesa, pozitivne/ohrabrujuće misli. Ispitivanje je provedeno sa 720 učenika 6. do 8. razreda osnovne škole, u dobi od 12 do 14 godina. Pored automatskih misli pri učenju, učenici su procjenjivali svoju ispitnu anksioznost, kao i navike učenja. Sva tri tipa negativnih, ali ne i pozitivne automatske misli pokazale su se značajnim prediktorom školskog uspjeha, dok su se pozitivne misli, kao i negativne misli koje odražavaju strah od neuspjeha i strah od razočarenje roditelja pokazale značajnim prediktorom zadovoljstva učenika. Djevojčice imaju značajno više negativnih misli koje opisuju strah od neuspjeha u odnosu na dječake, što se odražava i u njihovoj jače izraženoj ispitnoj anksioznosti. One također ulažu više napora u učenje i postižu bolji uspjeh, ali su manje zadovoljne svojim školskim postignućima od dječaka. Premda nema dobne razlike u učestalosti pozitivnih misli, stariji učenici imaju više negativnih misli od mlađih, kao i jače izraženu ispitnu anksioznost. Negativne automatske misli koje odražavaju strah od razočarenja roditelja značajno pridonose uspjehu i zadovoljstvu samo kod starijih, a ne i mlađih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Journal Citation Reports
  • Political Science Complete, SocINDEX with Full Text (EBSCO)
  • Scopus