Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 474592

Individualizacija rada u području edukacije


Prskalo, Ivan; Babin, Josip
Individualizacija rada u području edukacije // Zbornik radova 19. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske - Individualizacija rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, Vladimir (ur.).
Poreč: Hrvatski kineziološki savez, 2010. str. 22-35 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Individualizacija rada u području edukacije
(Individualisation of work in area of education)

Autori
Prskalo, Ivan ; Babin, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 19. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske - Individualizacija rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, Vladimir - Poreč : Hrvatski kineziološki savez, 2010, 22-35

ISBN
953-95082-6-6

Skup
19. ljetna škole kineziologa Republike Hrvatske

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 22.-26.6.2010

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Individualizacija; edukacija; kineziologija
(Individualisation; education; kinesiology)

Sažetak
Na osnovi provedenog istraživanja, čiji je cilj utvrditi pretpostavke i status individualizacije rada u edukaciji na svim obrazovnim razinama od predškolske do visokoškolske dobi te na osnovi dobivenih pokazatelja u okviru znanstvene paradigme kineziološke metodike i supstratne znanosti kineziologije projicirati perspektivu daljnjeg procesa individualizacije rada u edukaciji, utvrđena je relativno dobra učestalost provjere antropoloških obilježja tijekom godine. Zabrinjava, međutim, provjeravanje prije programiranja rada koje ne provodi čak 53% nastavnika na sveučilišnoj razini. Kako je uvid u stanje antropoloških obilježja uvjet individualizacije rada, jasno je da je svaka sljedeća aktivnost znanstveno neutemeljena. Rezultati koji pokazuju svrstavanje subjekata u homogenizirane skupine su nezadovoljavajući. Prema pokazateljima, najzadovoljniji materijalnim uvjetima rada su odgojitelji u predškolskim ustanovama, a svi stručnjaci daju materijalnim uvjetima visoku ocjenu važnosti. Zadavanje dodatnih zadaća kao čimbenik individualizacije ne provodi se dovoljno, a generalna uključenost u druge organizacijske oblike rada se kreće oko 30% i nije zadovoljavajuća, pogotovu što su oni, između ostalog, bitan čimbenik stvaranja navike cjeloživotnog vježbanja kao pretpostavke pripremljenosti za suvremene uvjete života. Poznavanje samog pojma individualizacije u ovisnosti je o inicijalnoj edukaciji, ali se dovodi u vezu s kontinuiranim obrazovanjem kadrova i neodgovarajućim stručnim nadzorom za ovo područje. Na osnovi iznesenog postavljene afirmativne hipoteze se moraju odbaciti. Perspektiva individualizacije rada u kineziološkoj edukaciji temelji se na znanstveno utemeljenoj dijagnostici, poštivanju individualiteta kroz primjenu složenijih metodičkih organizacijskih oblika rada i svrstavanjem subjekata u homogenizirane skupine, kontinuiranu edukaciju i primjeren stručni nadzor te osiguranje materijalnih potreba obrazovnih institucija uz stalnu znanstvenu prizmu svih upravljanih procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Kineziološki fakultet, Split

Autor s matičnim brojem:
Ivan Prskalo, (236980)
Josip Babin, (186802)