Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mogućnosti smanjenja emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora za Euro 6 (CROSBI ID 564242)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zavada, Josip Mogućnosti smanjenja emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora za Euro 6 // I SAVJETOVANJE SA MEĐUNARODNIM UČEŠĆEM "TRANSPORT I SAVREMENI USLOVI POSLOVANJA" / Drašković, Danislav (ur.). Travnik, 2010. str. 103-112

Podaci o odgovornosti

Zavada, Josip

hrvatski

Mogućnosti smanjenja emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora za Euro 6

U cilju zaštite okoliša donose se odgovarajuće mjere za smanjenje štetnog djelovanja pa tako i za smanjenje emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora ugrađenih na razne vrste prijevoznih sredstava. Za Dieselove motore na teretnim vozilima na snazi su norme Euro 5 za područje EU. Kao što su u prošlosti stalno smanjivane vrijednosti dopuštene emisije štetnih sastojaka, tako se i u budućnosti predviđa daljnje smanjenje. Logičnim slijedom planira se uvođenje Euro 6 normi, koje predviđaju daljnje značajno smanjenje vrijednosti dopuštene emisije štetnih sastojaka. U radu se analiziraju tehničke mogućnosti postizanja tako niskih vrijednosti dopuštene emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora. S obzirom na to da se radi o vrlo teško ostvarivim vrijednostima, tehnička rješenja postaju sve složenija i skuplja. U odnosu na smanjenje emisije NOx i čestica u osnovi se kombiniraju rješenja primjenom katalizatora koji provode selektivnu katalitičku redukciju NOx ili vraćanje ispušnih plinova te primjenom pročistača čestica. Rezultati se mogu poboljšati i prilagodbom rashladnog uređaja motora. Uz smanjenje emisije štetnih sastojaka, također se mora smanjivati i potrošnja goriva u svijetlu opće tendencije smanjenja potrošnje energije po jedinici obavljenog rada i u cilju smanjenja emisije CO2 kao jednog od uzročnika stvaranja efekta staklenika. Poduzete mjere u tu svrhu najčešće imaju za posljedicu povećanje emisije CO. U radu se također analiziraju utjecajne veličine na emisiju CO i mogućnosti njegova smanjenja.

Dieselov motor; smanjenje štetnih sastojaka; Euro 6

nije evidentirano

engleski

Possibilities of Reducing Diesel Engine Harmful Emissions for Euro 6 Standard

nije evidentirano

Diesel Engine; reducing harmful emissions; Euro 6

nije evidentirano

Podaci o prilogu

103-112.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

I SAVJETOVANJE SA MEĐUNARODNIM UČEŠĆEM "TRANSPORT I SAVREMENI USLOVI POSLOVANJA"

Drašković, Danislav

Travnik:

978-9958-640-06-3

Podaci o skupu

I SAVJETOVANJE SA MEĐUNARODNIM UČEŠĆEM "TRANSPORT I SAVREMENI USLOVI POSLOVANJA"

predavanje

27.05.2010-28.05.2010

Travnik, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport