Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

"Atraktivnost" vs. "običnost" – stvaranje baštine u svrhu oblikovanja turističke ponude (CROSBI ID 564222)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Petrović Leš, Tihana ; Kelemen, Petra ; Lončar, Sanja "Atraktivnost" vs. "običnost" – stvaranje baštine u svrhu oblikovanja turističke ponude // Znanstveno-stručni skup Hrvatskog etnološkog društva "Kako žive seljaci? Identitet, reprezentacije, kulturne prakse suvremenog seljaštva". Zagreb, 2010. str. 26-26

Podaci o odgovornosti

Petrović Leš, Tihana ; Kelemen, Petra ; Lončar, Sanja

hrvatski

"Atraktivnost" vs. "običnost" – stvaranje baštine u svrhu oblikovanja turističke ponude

Izlaganje donosi rezultate istraživanja u Vinodolu provedenih tijekom 2008. i 2009. godine, kojima se ispitivalo oblikovanje kulturnih politika i stvaranje turističkih projekata. Naglasak je pritom bio stavljen na nekoliko tema: suvenirsku ponudu, godišnje običaje, vjerovanja, kulturne manifestacije, tradicijsku prehranu i graditeljstvo, pri čemu se nisu promatrali izolirani lokaliteti već šira kulturno-povijesno formirana regija. Istraživanjem se nastojalo obuhvatiti percepciju i razmišljanja lokalnog stanovništva te onih koji osmišljavaju turističku ponudu i aktivnije su u nju uključeni. S jedne strane istraženo je dosadašnje korištenje etnografskih elemenata u okviru turističke ponude, dok su s druge strane prepoznati i pojedini dosad neiskorišteni elementi. Kao značajni kohezijski i identifikacijski faktori regije izdvojile su se životne priče stanovnika, odnosno dijelovi obiteljske povijesti povezani s dominantnim zanimanjem muškaraca do sedamdesetih godina 20. stoljeća. Naime, prema prikupljenim podacima, u velikom broju vinodolskih obitelji kroz nekoliko generacija muški su se članovi bavili zidarstvom i klesarstvom te nerijetko migrirali u europske i izvaneuropske zemlje, čime je uvelike bio obilježen život cijelih obitelji. Ove priče su stanovnici navodili kao pozadinu za objašnjenje tema koje smo mi kao istraživači prepoznali kao pogodne za oblikovanje buduće turističke ponude. Iako one i danas snažno prožimaju pojedinačne, obiteljske i lokalne povijesti, stanovništvo, ali i stvaratelji kulturnih politika, smatraju ih "preobičnima" i "nedovoljno atraktivnima" za uključivanje u turizam. Stoga ćemo ovim izlaganjem propitati je li i na koji način moguće "običan život" prikazati u turističkom kontekstu ili je za stvaranje "turističke atrakcije" nužno "izolirati" pojedine, "dovoljno atraktivne", elemente, primjerice tradicijske obrte, prehranu i graditeljstvo koji se pri osmišljavanju turističkih sadržaja često koriste. U ovome se kontekstu nameće pitanje tko sudjeluje u izlučivanju ovih elemenata, pripisuje im značenje baštine i time ih ujedno legitimizira kao pogodne za uključivanje u turističku ponudu.

"atraktivnost"; "običnost"; baština; turizam

nije evidentirano

engleski

"Attractiveness" vs. "commonness" – the creation of heritage for the purpose of shaping tourist offer

nije evidentirano

"attractiveness"; "commonness"; heritage; tourism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

26-26.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Znanstveno-stručni skup Hrvatskog etnološkog društva "Kako žive seljaci? Identitet, reprezentacije, kulturne prakse suvremenog seljaštva"

Zagreb:

Podaci o skupu

Znanstveno-stručni skup Hrvatskog etnološkog društva: Kako žive seljaci? Identitet, reprezentacije, kulturne prakse suvremenog seljaštva

predavanje

10.06.2010-11.06.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Etnologija i antropologija