Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Internet za najmlađe (CROSBI ID 359774)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Librenjak, Sara Internet za najmlađe / Vučković, Kristina (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2008

Podaci o odgovornosti

Librenjak, Sara

Vučković, Kristina

hrvatski

Internet za najmlađe

U ovom radu govorit ćemo o navikama korištenja Interneta, te o dizajnu internetskih stranica koji je prikladan za populaciju djece rane školske dobi. Istraživanje stavova, navika i potreba najmlađih korisnika Interneta danas možemo smatrati nužnim. Trenutno su ti podaci za hrvatsku populaciju nepoznati, a dječjoj populaciji se pridaje malo pažnje pri izradi web stranica, čak i kad su one dijelom ili u potpunosti namijenjene upravo njima. Misao vodilja ovog rada jest da djeca u dobi od šest do deset godina ne doživljavaju stranice na isti način kao stariji korisnici Interneta. Oni imaju različite zahtjeve, interese i načine pregledavanja internetskih stranica, pa bi se u skladu s tim podacima iste trebale i prilagoditi svojoj publici. U cilju boljeg uvida u dječji doživljaj Interneta, izvršeno je istraživanje na podrucju jedne zagrebačke osnovne škole. Provedena je anketa na većem broju učenika, te je nasumično odabran manji broj učenika za pobliže istraživanje. Rad je podijeljen na tri dijela. U prvom dijelu rada izložit cemo sažet pregled novijih istraživanja o dječjem korištenju računala i Interneta, te savjetima za djeci pristupačan web dizajn. Istraživanja na području Hrvatske za istu populaciju nisu pronađena, te će se koristiti rezultati istraživanja koja su provedena na podrucju SAD-a i Europske unije. Rezultati su prikazani kao uvod u problematiku ovoga rada, te na kraju uspoređeni s rezultatima istraživanja kojima se ovaj rad bavi. U drugom dijelu opširno je prikazano istraživanje i rad s učenicima. Objašnjena je metodologija istraživanja, prikazani su i pojašnjeni rezultati ankete zaključno s njihovom interpretacijom i komentarom. Rezultati su prikazani statistički i/ili opisno, ovisno o njihovoj prirodi. U trećem dijelu komentirat ćemo rezultate i dati prijedloge za njihovu upotrebu u praksi izrade web stranica. Kao primjer ćemo navesti i stranicu koju je izradila autorica za potrebe dječjeg CD-a „Putovanje kroz znanje“, vodeći se rezultatima ankete. Svrha ovog rada je dati sažet, ali upotrebljiv uvod u dječje korištenje Interneta kao jednog od najbrže rastućih medija današnjeg doba. Istovremeno se nadamo da će prikazani rezultati poslužiti bilo izradi dječjih internetskih stranica, bilo kao referentni podaci za neko opširnije istraživanje.

internet; računala; djeca rane školske dobi

nije evidentirano

engleski

Internet for the youngest

nije evidentirano

internet; computers; early school age children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

19.09.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti