Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 473830

Strateško upravljanje projektima u sajamskoj industriji Hrvatske


Tomšić, Dina
Strateško upravljanje projektima u sajamskoj industriji Hrvatske 2007., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


Naslov
Strateško upravljanje projektima u sajamskoj industriji Hrvatske
(Strategic Project Management in the Croatian Exhibition Industry)

Autori
Tomšić, Dina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.12

Godina
2007

Stranica
185

Mentor
Prof. dr. sc. Tipurić, Darko

Ključne riječi
Strateški menadžment; sajamski menadžment; sajamska industrija
(Strategic management; exhibition management; exhibition industry)

Sažetak
Sajamska industrija, uslužna djelatnost koja se bavi proizvodnjom sajmova, na globalnoj i nacionalnoj razini doživjela je velike promjene, potencirane novim medijima, promjenama u pristupu marketingu i stvaranju i primjeni novih marketinških alata. Izmijenjeno okruženje upućuje menadžment sajamskih kuća da ubrzanim tempom uvodi nove i prilagođava postojeće strategije i taktike za održavanje uspješnosti poslovanja i kvalitete sajmova. Model upravljanja na kojem se sajamska industrija bazira je projekt menadžment, čiji je krajnji proizvod sajamski događaj i pružena usluga, što se u radu podiže na razinu strateškog upravljanja, a pozornost se pridaje posebno naglašenim elementima uspješnosti i izvrsnosti u obavljanju djelatnosti, tzv. intangebles i soft skills. O hrvatskoj sajamskoj industriji nema sustavnih podataka niti strukturnog praćenja, iako se u petnaestak godina njenog postojanja, tržište ubrzano razvija, pretvorivši monopol u dinamičnu konkurentsku arenu. Kako do danas nije provedena niti jedna strateška analiza ove industrije u nas, cilj ovog rada i istraživanja je ukazati na perspektive razvoja industrije na globalnoj i nacionalnoj razini te prednosti implementacije i korištenja alata strateškog menadžmenta koji omogućava usklađivanje strategija projekata u različitim gospodarskim granama. Budući sajamska industrija zadire u sve industrije gospodarstva, ujedinjujući i domaću i internacionalnu scenu, za uspješnu pripremu sajma bitna je strateška analiza različitih područja gospodarstva koja sajam predstavlja, što je ovim radom po prvi puta u Hrvatskoj empirijski istraženo i potvrđeno. Prikazivanjem procesa i uloge strateškog menadžmenta kroz strukturalistički pristup u teorijskom dijelu rada, povezana je strateška analiza sajamske industrije Hrvatske s tehnikama i metodama strateškog upravljanja sajamskim projektima u praktičnom dijelu, čime se cjelovito prezentira djelatnost, njezine specifičnosti i razvojni potencijali te mogućnosti postizanja održive konkurentske prednosti, s aspekta profesionalnog sajamskog organizatora. Objedinjavanjem relevantnih dosega i saznanja iz literature, analizom industrije te empirijskim istraživanjem, sačinjen je koncept sajamskog menadžmenta, što je najznačajniji znanstveni doprinos rada. Dodatno, obrađeni su važni činitelji za analitičko strateško razmišljanje kao preduvjet stvaranju podloga za kvalitetno odlučivanje, a povezana je strateška razina s projektnim upravljanjem usmjerenim na postizanje poslovne izvrsnosti u industriji sajmova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Dina Tomšić, (314872)