Motivacijski predlošci za posjedovanje vikendica u hrvatskom priobalju - primjer Malinske na otoku Krku (CROSBI ID 164499)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Opačić, Vuk Tvrtko
hrvatski
Motivacijski predlošci za posjedovanje vikendica u hrvatskom priobalju - primjer Malinske na otoku Krku
Hrvatska obala i otoci u posljednjih nekoliko desetljeća prostor su intenzivne transformacije pod utjecajem vikendaštva. Kako bi se bolje shvatio kompleksan utjecaj vikendaštva u prostoru, te na temelju toga donijele adekvatne smjernice u njegovu budućem usmjeravanju, potrebno je što detaljnije istražiti motivacijske faktore vlasnika vikendica prilikom donošenja odluke za stjecanje „drugoga doma“ na nekoj određenoj lokaciji. Naime, vikendaštvo u nekom receptivnom vikendaškom području imat će sasvim različita obilježja, a time i prostorni odraz, ako u njemu prevladavaju potrošački (rekreacijsko-dokoličarski) motivi vlasnika stanova za odmor i rekreaciju nego ako dominiraju proizvodni (komercijalno-poduzetnički) motivi. Stoga je cilj ovoga istraživanja na primjeru stavova vlasnika stanova za odmor i rekreaciju u Malinskoj na otoku Krku analizirati motivacijske obrasce za posjedovanjem vikendice. Ispitivanjem stavova čelnika jedinica lokalne samouprave na otoku Krku, lokalne javnosti u Malinskoj te tamošnjih vikendaša ocijenjeni su i vikendaški faktori privlačnosti Malinske, odnosno otoka Krka u cjelini. Kao glavni zaključak istraživanja valja istaknuti potvrđenu pretpostavku da je posjedovanje vikendice u Malinskoj, reprezentativnom receptivnom naselju hrvatskoga priobalja, i u današnjim uvjetima slobodnoga tržišta nekretnina prvenstveno motivirano rekreacijsko-dokoličarskim, dakle potrošačkim, a ne proizvodnim motivima.
vikendica; vikendaštvo; motivacija; faktori privlačnosti; otok Krk; hrvatsko priobalje; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Motivation models for owning second homes on the Croatian littoral - the example of Malinska on the island of Krk
Hrvatska obala i otoci u posljednjih nekoliko desetljeća prostor su intenzivne transformacije pod utjecajem vikendaštva. Kako bi se bolje shvatio kompleksan utjecaj vikendaštva u prostoru, te na temelju toga donijele adekvatne smjernice u njegovu budućem usmjeravanju, potrebno je što detaljnije istražiti motivacijske faktore vlasnika vikendica prilikom donošenja odluke za stjecanje „drugoga doma“ na nekoj određenoj lokaciji. Naime, vikendaštvo u nekom receptivnom vikendaškom području imat će sasvim različita obilježja, a time i prostorni odraz, ako u njemu prevladavaju potrošački (rekreacijsko-dokoličarski) motivi vlasnika stanova za odmor i rekreaciju nego ako dominiraju proizvodni (komercijalno-poduzetnički) motivi. Stoga je cilj ovoga istraživanja na primjeru stavova vlasnika stanova za odmor i rekreaciju u Malinskoj na otoku Krku analizirati motivacijske obrasce za posjedovanjem vikendice. Ispitivanjem stavova čelnika jedinica lokalne samouprave na otoku Krku, lokalne javnosti u Malinskoj te tamošnjih vikendaša ocijenjeni su i vikendaški faktori privlačnosti Malinske, odnosno otoka Krka u cjelini. Kao glavni zaključak istraživanja valja istaknuti potvrđenu pretpostavku da je posjedovanje vikendice u Malinskoj, reprezentativnom receptivnom naselju hrvatskoga priobalja, i u današnjim uvjetima slobodnoga tržišta nekretnina prvenstveno motivirano rekreacijsko-dokoličarskim, dakle potrošačkim, a ne proizvodnim motivima.
second home; second home phenomenon; motivation; pull factors; island of Krk; Croatian littoral; Croatia
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano