Važnost uzajamnog marketinga u razvoju održivog cruise turizma na Mediteranu (CROSBI ID 564092)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Peručić, Doris
hrvatski
Važnost uzajamnog marketinga u razvoju održivog cruise turizma na Mediteranu
Premda pomorska krstarenja predstavljaju manje od 2% globalnog turističkog tržišta, često se u nekim mediteranskim lukama/gradovima postavlja pitanje jesu li veći pozitivni ili negativni učinci krstarenja na stacionirani turizam, na gospodarstvo, na život lokalnog stanovništva, na okoliš turističke destinacije itd., te poštuje li cruise industrija smjernice održivog razvoja. Mediteran je danas vodeća europska regija za krstarenja te je nakon karipskog otočja druga najposjećenija regija u svijetu. U ovoj se regiji realizira gotovo 70% europske potražnje i nalazi više od 50% svjetske flote. Rast potražnje i povećanje kapaciteta flote već i sada stvara probleme prihvata putnika i brodova u ključnim mediteranskim lukama, a problemi će biti sve veći ukoliko taj porast ne bude pratio razvoj lučke infrastrukture i svih pratećih turističkih sadržaja. Usprkos negativnim utjecajima na održivi razvoj turizma, zbog svojih pozitivnih učinaka na ekonomiju luka/gradova, ovaj specifični segment nautičkog turizma značajan je čimbenik u strategiji razvoja turizma mediteranskih zemalja. Upravo se iz tih razloga u radu istražuje postojeće stanje i ukazuje se na ulogu i važnost uzajamnog marketinga cruise kompanija i luka/gradova, koji su sastavni dio totalnog proizvoda. Ističe se potreba uspostave dobre suradnje između cruise kompanija, agenata, predstavnika lokalne vlasti, ministarstva turizma i gospodarstva te zajedničkog koordiniranog upravljanja tokovima kretanja brodova i putnika. U radu se također utvrđuju osnovne odrednice za promicanje koncepcije cjelogodišnjih krstarenja Mediteranom. Mega-brodovi imaju uvjete za razvoj zimskih krstarenja, a zajedničkom promocijom brodara, luka i lokalnih turističkih organizacija otklonila bi se sezonalnost kao jedan od glavnih ograničavajućih čimbenika razvoja Mediterana kao regije za krstarenja. Razvoj krstarenja u pred i post sezoni omogućio bi produženje sezone, kvalitetniji posjet turističkim atrakcijama i ostvarenje odgovarajućih financijskih učinaka u mediteranskim obalnim i otočnim destinacijama. Upravljanjem potražnjom moguće je postići onu razinu potražnje koja odgovara postavljenim dugoročnim ciljevima cruise kompanija i turističkih destinacija.
cruise turizam; Mediteran; održivi razvoj; uzajamni marketing; partnerstvo
nije evidentirano
engleski
The importance of cooperative marketing in the development of sustainable cruise tourism in the Mediterranean
nije evidentirano
cruise tourism; Mediterranean; sustainable development; cooperative marketing; partmership
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
XXI. CROMAR Congress "Marketing – a factor of sustainable dvelopment”
predavanje
08.10.2009-10.10.2009
Osijek, Hrvatska