Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 473251

Nada i optimizam adolescenata u odnosu na roditeljski odgojni stil


Raboteg-Šarić, Zora; Merkaš, Marina; Majić, Martina
Nada i optimizam adolescenata u odnosu na roditeljski odgojni stil // Sažetci radova / XVII. Dani psihologije u Zadru / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2010. str. 155-155 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Nada i optimizam adolescenata u odnosu na roditeljski odgojni stil
(Adolescents’ hope and optimism in relation to parental child-rearing styles)

Autori
Raboteg-Šarić, Zora ; Merkaš, Marina ; Majić, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažetci radova / XVII. Dani psihologije u Zadru / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2010, 155-155

ISBN
978-953-7237-65-3

Skup
XVII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.-29.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Nada; optimizam; roditeljski odgojni stilovi; adolescencija
(Hope; optimism; parental child-rearing style; adolescence)

Sažetak
Kontekst djetetova razvoja trebao bi biti podržavajući i dosljedan kako bi dijete razvilo nadu i optimizam, pokazatelje pozitivnog razvoja djece i adolescenata (Snyder, 2002 ; Jackson i sur., 2005). Za pretpostaviti je da razlika u izraženosti nade i optimizma kod djece ovisi o roditeljima i njihovom odgojnom stilu, odnosno obitelji kao primarnom kontekstu dječjeg razvoja. U skladu s tim, djeca koju roditelji odgajaju autoritativnim stilom vjerojatno imaju izraženiju nadu i optimizam u odnosu na svoje vršnjake koje roditelji odgajaju permisivnim ili autoritarnim stilom. Polazeći od te pretpostavke, provedeno istraživanje imalo je za cilj ispitati postoje li razlike u izraženosti nade i optimizma adolescenata s obzirom na odgojni stil oba roditelja. U istraživanju je sudjelovao 401 učenik prvog do četvrtog razreda dviju srednjih škola. Primijenjena su tri instrumenta: Skala nade za djecu (Snyder i sur., 1997), LOT-R upitnik (Scheier i sur., 1994) i Skala roditeljskih odgojnih stilova (McClun i Merrell, 1998). U skladu s nalazima prijašnjih istraživanja, rezultati ovoga istraživanja pokazuju kako nema značajnih razlika u izraženosti nade i optimizma među učenicima različite dobi i spola. Nadalje, rezultati pokazuju kako nema značajne razlike u izraženosti nade kod adolescenata s obzirom na percipirani roditeljski stil oba roditelja, ali da značajna razlika u izraženosti optimizma postoji. Adolescenti koji svoje majke procjenjuju autoritarnim i oni koji ih procjenjuju autoritativnim razlikuju se u iskazanom optimizmu, pri čemu su adolescenti autoritativnih majki optimističniji. U odnosu na vršnjake koji svoje očeve procjenjuju autoritarnim, adolescenti koji svoje očeve procjenjuju permisivnim ili autoritativnim imaju više pozitivnih očekivanja od osobne budućnosti. Nalazi provedenog istraživanja ukazuju na važnost pozitivnog konteksta razvoja, odnosno značaja autoritativnog stila roditeljstva za subjektivnu dobrobit adolescenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb