Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezik udžbenika : prisutnost sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata (CROSBI ID 563922)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Štokovac, Tarita ; Sandra Mardešić Jezik udžbenika : prisutnost sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata // Prostor i vrijeme u jeziku : jezik u prostoru i vremenu / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Pavičić Takač, Višnja et al. (ur.). Zagreb : Osijek: HDPL ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2010. str. 219-231

Podaci o odgovornosti

Štokovac, Tarita ; Sandra Mardešić

hrvatski

Jezik udžbenika : prisutnost sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata

Suvremeni je talijanski jezik već godinama pod utjecajem govorenog jezika te se događaju brojna odstupanja od jezične norme i to najčešće na morfosintaktičkoj ra-zini. Usporedo razvijanju lingvističke norme u učenju i poučavanju stranih jezika, ZEROJ-e ukazuje na važnost stjecanja i sociolingvističke i pragmatičke (pragma- lingvističke) kompetencije. Želimo li da učenici steknu jezično-komunikacijsku kompetenciju bilo kojeg drugog (stranog) jezika, nužno je u poučavanje uključiti i elemente koji će doprinijeti i razvijanje i usvajanje sociolingvističke i pragmatičke kompetencije. Pritom je važno naglasiti ulogu svih nastavnih materijala i nastavni-ka, naročito udžbeničkih tekstova – jezičnih predložaka (lingvometodičkih teksto-va).U ovom radu analizirana je zastupljenost određenih sociolingvističkih i prag- matičkih elemenata u udžbenicima talijanskog jezika za srednje škole odobrenih od strane MZOŠ- a. Usporedba dijaloških tekstova talijanskih i hrvatskih izdanja poka-zala je da talijanska izdanja u znatno većoj mjeri prate fenomene suvremenog tali-janskog neostandarda kao što su: dislokacije ulijevo, udesno i segmentirane rečeni- ce, te je u njima prisutan znatno veći broj elemenata govornog jezika, odnosno dis-kurzivnih signala. Dobiveni rezultati ukazuju na znatno sporiji prodor tendencija suvremenog talijanskog jezika u udžbenicima hrvatskih izdanja čiji je normativni karakter jednim dijelom rezultat tendencije stavljanja većeg naglaska na lingvistič-ku, a manje na komunikacijsku kompetenciju. Važno je da svi oblici poučavanja talijanskog jezika prihvate gramatiku neostandarda kao polazišnu točku, budući da je upravo ona odraz žive jezične uporabe, ne odbacujući pritom standard koji bi za-držao ulogu formalnog modela.

udžbenik ; sociolingvistički i pragmalingvistički elementi ; talijanski jezik

nije evidentirano

engleski

The Language of Coursebooks : the presence of sociolinguistic and pragmatic elements

nije evidentirano

course book ; sociolinguistic and pragmalinguistic elements ; Italian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

219-231.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prostor i vrijeme u jeziku : jezik u prostoru i vremenu

Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Pavičić Takač, Višnja ; Gradečak-Erdeljić, Tanja ; Buljan, Gabrijela

Zagreb : Osijek: HDPL ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera

978-953-314-017-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija