Talijanski leksik kao lingvističko-kulturološki poticaj u usvajanju jezika (CROSBI ID 359660)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Bralić, Snježana
Čurković Kalebić, Sanja
hrvatski
Talijanski leksik kao lingvističko-kulturološki poticaj u usvajanju jezika
Uzimajući u obzir do sada ostvarena dostignuća koja se odnose na talijanski leksik, u ovom se radu predstavljaju i analiziraju novije leksičke jedinice talijanskoga jezika, ukazuje se na činjenicu da je leksiku potrebno dodijeliti značajniju ulogu u procesu učenja i poučavanja jezika. Osnovna je pretpostavka da, ne samo udžbenici i programi za učenje talijanskoga kao stranoga jezika, nego i rječnici talijanskoga jezika, u nedovoljnoj mjeri prate leksičke inovacije koje se javljaju u jeziku. Međudjelovanjem leksika i kulture te općenito ulogom leksika u društvu, glotodidaktici i lingvistici naglašava se spona među različitim disciplinama koje se isprepleću u leksikografskoj i glotodidaktičkoj praksi. Leksička građa ukazuje na važnost tvorbe riječi te potrebu usvajanja sufikasa, prefikasa, sufiksoida i prefiksoida u učenju stranoga jezika. Težište se stavlja na potrebu upoznavanja rječnika te na praćenje i konzultiranje novijih leksikografskih djela. U cilju obogaćivanja didaktičkog materijala naglašava se potreba korištenja autentičnih tekstova u nastavi stranoga jezika koji, na posredan način, donose i otkrivaju sve novosti koje se događaju na leksičkom planu. Budući da je ovo istraživanje nastalo kao rezultat stvarnih potreba s kojima se susreće neizvorni govornik pri razumijevanju novijega talijanskoga leksika, rad može biti od višestruke koristi kako studentima i nastavnicima talijanskoga jezika, tako i ljubiteljima talijanskoga jezika, zainteresiranima općenito za kulturološko-filološka pitanja.
suvremeni talijanski leksik; lingvističko-kulturološki poticaj; učenje i poučavanje leksika; leksička morfologija; tvorbene mogućnosti talijanskoga jezika
nije evidentirano
engleski
Il lessico italiano come input linguistico-culturale nell'apprendimento della lingua italiana
nije evidentirano
lessico italiano contemporaneo; input linguistico-culturale; apprendimento e insegnamento del lessico; morfologia lessicale; possibilità formative dell'italiano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
371
27.05.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zadru
Zadar