Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vjeronauk ususret državnoj maturi (CROSBI ID 164349)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Filipović, Ana Thea Vjeronauk ususret državnoj maturi // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 8 (2010), 1; 57-66

Podaci o odgovornosti

Filipović, Ana Thea

hrvatski

Vjeronauk ususret državnoj maturi

Državna matura, koja se prvi puta polaže školske godine 2009./2010., novost je u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Kao oblikom vanjskog vrednovanja ishoda srednjeg obrazovanja njome se želi: promicati standardiziranje obrazovnih ishoda i mjernih instrumenata, na temelju mjerljivih rezultata učenja ukazati na neke jake i slabe strane našeg odgojno-obrazovnog sustava, potaknuti nove, učinkovitije oblike školskog poučavanja i učenja, pridonijeti izgradnji kvalitetnog sustava praćenja i - unutarnjeg i vanjskog - vrednovanja ostvarenosti ciljeva obrazovanja u našim školama te inicirati bolje povezivanje osnovnog, srednjeg i visokog obrazovanja. (Katolički) vjeronauk jedan je od predmeta koji ulaze u izborni dio državne mature, a koji se, uz obvezni dio, uglavnom traži kao uvjet za upis na pojedine studijske programe. U članku se iz prve ruke donose do sada manje poznate pojedinosti o radu Stučne radne skupine za vjeronauk na državnoj maturi, o kojima se, zbog naravi posla i tajnosti podataka do sada nije pisalo te se ističu pozitivni poticaji, kao i moguća ograničenja za vjeronauk kao nastavni predmet u javnoj školi slijedom njegova pedagoški korektnog, ravnopravnog sudjelovanja na državnoj maturi. Daje se i prvi osvrt na rezultate probnih ispitivanja iz vjeronauka.

Vjeronauk; državna matura; vanjsko vrednovanje obrazovanja; stručna radna skupina; kvaliteta vjeronauka

National final examinations, which are being held for the first time in the school year of 2009/2010, are a novelty in the pedagogical- educational system of the Republic of Croatia. As a form of external evaluation of secondary school results, it was designed to promote the standardization of educational results and measuring instruments ; and based on the measurable results of study, to identify some of the strengths and weaknesses of our educational system. In addition, national final examinations were seen as a way of stimulating new and more efficient forms of school teaching practice and study, to contribute to the building of a quality monitoring system and – the internal and external – evaluation of the accomplished goals of education in our schools, as well as to initiate a better connection between primary, secondary and higher education. (Catholic) religious education is one of the school subjects which enters the elective part of national final examinations and which, together with the obligatory part, is usually required for entering into certain university courses. The article provides first- hand information and gives detail on the work of the expertise working t

engleski

Religious education in the face of national final examinations

nije evidentirano

Religious education; national final examination; external evaluation of education; expertise working group; quality of religious education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (1)

2010.

57-66

objavljeno

1334-2312

Povezanost rada

Pedagogija, Teologija

Poveznice