Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgojna nastava (CROSBI ID 164188)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Palekčić, Marko Odgojna nastava // Školske novine, 61 (2010), 20; 12-12

Podaci o odgovornosti

Palekčić, Marko

hrvatski

Odgojna nastava

Kriza odgoja jest ponajprije kriza razdvajanja nastave i odgoja. Odgoj u krizi je istodobno kriza teorijskih objašnjenja pojma „odgojna nastava“. To pregnantno pokazujue kratki povijesni i suvremeni pristup tematiziranja fenomena „odgojne nastave. Učenje je povezano s izmjenom faza udubljivanja i osvješćivanja (Herbart). Uravnoteženo izmjenjivanje tih faza pridonosi razvoju višestranosti interesa kod učenika (“odgojna nastava”). Ispravno znanje i dobro držanje su strukturalno različite dimenzije, ali su upućene jedna na drugu. Svrha nastavnog djelovanja nastavnika jest vođenje učenika od pukog mnijenja do obrazloženog znanja, od nezainteresiranog držanja do aktivne i reflektirane predanosti (Petzelt). Nastava odgaja i obrazuje jer poticanje razumijevanja, shvaćanja, uvida i razlikovosti (Koch). Cilj odgojne nastave jest poticanje svestranih interesa, razvoj samostalnog mišljenja i samostalne djelatnosti učenika. Uravnoteženo (ne jednostrano)shvaćanje didaktičkih fenomena i uravnoteženo (taktično) djelovanje nastavnika pretpostavka su i rezultat „odgojne nastave“.

odgojna nastava; raznolikost interesa; faza udubljivanja; faza osvješćivanja; samostalnost učenika

nije evidentirano

engleski

Educational teaching

nije evidentirano

Educational teaching; versatile interests; absorption phase; awareness phase; pupils' autonomy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 (20)

2010.

12-12

objavljeno

0037-6531

Povezanost rada

Pedagogija