Sociological models of decision-making structuring of female gramar school students (CROSBI ID 164165)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bonacin, Danijela ; Bilić, Žarko ; Dautbašić, Sabahudin
engleski
Sociological models of decision-making structuring of female gramar school students
Problem rada je prepoznavanje modela sociološkog strukturiranja odlučivanja gimnazijalki u cilju dobivanja potrebnih spoznaja o načinu razmišljanja osoba koje će možda odlučivati u budućnost. Za potrebe rješavanja problema korišten je uzorak entiteta od 647 djevojaka od prvog do četvrtog razreda gimnazije, opisan sa 52 indikatora iz prostora sociološke stratifikacije (Saksida & Petrovič, 1990). Podaci su prikupljeni anketom, pri čemu je svaka tvrdnja označena sa 5 modaliteta od „uopće se ne slažem“ do „potpuno se slažem“. Nakon normalizacije kategorijalnih podataka i osnovne statistike sprovedena je faktorska analiza po skupovima indikatora (13 skupova po 4 indikatora) kako bi se dobile latentne dimenzije koje bolje prezentiraju tretirani podprostor. Na taj način dobiveno je 13 faktora od čega 9 iz makrosociološkog (stratifikacijskog) a 4 iz mikrosociološkog prostora (klike). Na tako formiranim varijablama primjenjena je klasična kanonička korelacijska analiza kako bi se utvrdile linearne kombinacije između dva skupa varijabli. Dobiveni rezultati pokazuju postojanje tri značajna kanonička faktora. Indikatori prvog kanoničkog faktora pozitivno su usmjereni ka ekonomskom statusu i upravljačkim tendencijama ; indikatori drugog kanoničkog faktora pozitivno su usmjereni ka političkom statusu i funkcionalnim klikama a negativno ka upravljačkim tendencijama, dok su indikatori trećeg kanoničkog faktora pozitivno usmjereni ka političkoj orijentaciji a negativno ka rezidencijalnom statusu i regulatornoj kliki. Za zaključiti je da tretirani uzorak prepoznaje tri modela sociološkog strukturiranja odlučivanja i to model vlasti povezan s kapitalom i uz kompletnu socijalnu moć, zatim model konzervativnog odlučivanja temeljem politike uz isključenje sustavnog upravljanja, te model stihijskog djelovanja uz nezadovoljstvo sredinom.
grammar school ; female ; stratification ; micro-sociology ; analisys ; values ; decisions
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija