Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Održiv razvoj vodnog prometa u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 359518)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bortas, Ivan Održiv razvoj vodnog prometa u Republici Hrvatskoj / Jolić, Natalija (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2010

Podaci o odgovornosti

Bortas, Ivan

Jolić, Natalija

hrvatski

Održiv razvoj vodnog prometa u Republici Hrvatskoj

Strategijsko planiranje razvoja prometa u Republici Hrvatskog od posebne je važnosti za gospodarski i privredni razvoj. Strateško planiranje uključivanja Hrvatske i njenog prometnog sustava u Europske i svjetske prometne tokove, jedan je od prioriteta razvoja hrvatskog gospodarstva. Prvi i osnovni koncept razvoja prometne mreža Republike Hrvatske je povezivanje prometnica unutar njezinih makro regijskih cjelina i županijskih središta, sa središnjim dijelom državnog teritorija. U tom pogledu već su značajni pomaci učinjeni u smislu izgradnje prometnica koje su neposredno vezane uz Pan-europske prometne koridore. Prometno geografski položaj Hrvatske pogoduje razvoju i osnovna je poveznica za širenje i povezivanje europskog gospodarstva sa jugoistočnim dijelom Europe. Povećano zanimanje Zapadne i središnje Europe za prostor europskog jugoistoka, daje Hrvatskoj povoljne izglede za razvoj prometnih usluga, ne samo u tranzitnom prometu, nego i u razvoju drugih gospodarskih oblika i aktivnosti. Elementi Europske prometne politike zasnovani su na integraciji u jedinstvenu europsku prometnu mrežu, sa razvojem koncepta prometnog sektora usmjerenog na: striktno odvajanje funkcije regulatora i operative, komercijalizacije i privatizacije davatelja usluga te učinkovitog upravljanja infrastrukturom u pretežitom državnom vlasništvu. Strategijski ciljevi prometnog razvoja Europe, kao i Hrvatske sadržani su u elementima integriranosti u jedinstvenu transeuropsku prometnu mrežu. Za učinkovito ostvarivanje ciljeva i strateškog razvoja Hrvatske nužno je osigurati regulativne pretpostavke, prilagoditi porezne namete i cijene zahtjevima investicijske politike kako bi se privukao strani kapital za razvitak tržne ekspanzije u prometnom sektom, kao inicijator usmjeren na ekspanzijski razvoj infrastrukture s primarnim rastom gospodarstva. Razvojna politika Hrvatske treba biti temeljena na dugoročnim ciljevima, s naglaskom na međunarodnu dimenziju prometnog sustava sa sveobuhvatnim državnim interesima, prometnim planiranjem na razini sustava, a ne grana, zasnovano na integrativnosti i intermodalnosti. Nedovoljna razvijenost vodnog prometa u Republici Hrvatskoj, trebala bi biti temom mnogih rasprava i diskusija, te strateških osnova za razvoj i unapređenje ove grane prometa. Brojne prednosti ističu važnost unapređenja unutarnjih plovnih putova u pogledu sigurnosti i pouzdanosti kojima mogu konkurirati cestovnom i željezničkom prometu radi uspostavljanja intermodalnog transportnog lanca između pošiljatelja i primatelja. Politika održivog razvoja zahtijeva od svakog pojedinca odgovorni odnosa prema prirodnim bogatstvima, savjesno i odgovorno učešće u prepoznavanju ciljeva za očuvanje i opstanak budućih generacija, kao i spremnost odgovornih u politici da prepoznaju i usklade ciljeve strateškog načina razvoja s njegovom primjenom. Ideja održivog razvoja usmjerena je postizanju inovativne slike budućnosti, društvenog razvoja i konsenzusa o novom razvoju tehnoloških inovacija, kao i o očuvanju i zaštiti postojećih prirodnih resursa.

održivi razvoj; vodni promet

nije evidentirano

engleski

Sustainable development of water transport in Croatia

nije evidentirano

sustainable development; water transport

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60

11.05.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport