Primjena dizelelektrične propulzije na brodovima (CROSBI ID 164057)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Dvornik, Joško ; Dvornik, Srđan
hrvatski
Primjena dizelelektrične propulzije na brodovima
Pored plovnih objekata specijalne namjene na kojim je uobičajena, električna propulzija u posljednje vrijeme pogoni i sve više trgovačkih brodova. Brodari se za električnu propulziju ponajprije odlučuju zbog odličnih manevarskih sposobnosti, povećane raspoloživosti, mogućnosti znatnog smanjenja strojarnice i povoljnijeg razmještaja brodskog prostora, te naravno smanjenja troškova goriva. Otkriće tiristora i razvoj reguliranih elektromotornih pogona napajanih iz tiristorskih ispravljača 70-tih, odnosno statičkih pretvarača frekvencije 80-tih godina, omogućili su integraciju brodskog elektroenergetskog sustava, a time i potpuno iskorištenje ukupne instalirane snage pogonskih strojeva za propulziju, prekrcaj tereta i ostalu potrošnju. Koncepcija objedinjenog elektroenergetskog sustava konstantne frekvencije i napona s propulzijskim elektromotorima napajanim iz statičkih pretvarača danas je standardno rješenje na velikim putničkim brodovima, ali i na plovilima s dinamičkim pozicioniranjem. Novi zamah električna propulzija dobiva uvođenjem zakretnih podtrupnih potisnika (AZIPOD®) početkom 90-tih, koji dodatno potenciraju sve njene eksploatacijske prednosti. Električna propulzija s aktualnom generacijom podtrupnih potisnika, zasnovanom na elektro¬motorima s permanentnim magnetima, zahvaljujući povećanoj hidrodinamičkoj efikasnosti ima značajno manju potrošnju goriva od dizel-mehaničke propulzije i kod plovidbe maksimalnom brzinom, prema [1].
električna propulzija; pretvarači frekvencije; podtrupni propulzori
nije evidentirano
engleski
Primjena dizelelektrične propulzije na brodovima
nije evidentirano
električna propulzija; pretvarači frekvencije; podtrupni propulzori
nije evidentirano