Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Model segmentacije tržišta u nakladništvu (CROSBI ID 41834)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Martinović, Maja ; Vranešević, Tihomir Model segmentacije tržišta u nakladništvu // Marketing u društvu znanja / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.). Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 101-113

Podaci o odgovornosti

Martinović, Maja ; Vranešević, Tihomir

hrvatski

Model segmentacije tržišta u nakladništvu

Dobar temelj za buduće djelovanje nakladnika predstavlja istraživanje za potrebe segmentacije čiji je cilj dobiti različite segmente kako bi se nakladnik mogao opredijeliti za jedan ili više njih, te na taj način ostvari(va)ti tržišni uspjeh. U tome im može pomoći predloženi model segmentacije tržišta u nakladništvu koji je univerzalno primjenjiv i koristan svim nakladnicima, bez obzira na njihovu veličinu ili specijalizaciju. Model započinje spoznajom problema koji se želi istražiti, a zatim slijedi izviđajno istraživanje. Kada se već dovoljno zna o problemu koji se istražuje postavljaju se ciljevi i hipoteze istraživanja. Potom dolazi opisno (deskriptivno) istraživanje koje u svojoj prvoj fazi ima projektiranje instrumenta istraživanja. To se odnosi na kreiranje anketnog upitnika pomoću kojega se podaci prikupljaju direktno sa terena. Nakon toga se pristupa kontroli i sređivanju, te obradi i analizi podataka. Po završenoj analizi podataka moguće je provjeriti hipoteze u odnosu na rezultate dobivene istraživanjem. Daljnja analiza primarnih podataka odnosi se na segmentaciju tržišta, tj. podjelu tržišta na odgovarajući broj različitih skupina. Detaljno se utvrđuju specifična obilježja svakog segmenta i vrši se izbor jednog ili više segmenata po određenim kriterijima. Nakon što se izabere ciljni segment (ili više njih) marketinške aktivnosti se kreiraju i usmjeravaju tako da u potpunosti odgovaraju tom segmentu. Te aktivnosti se prvenstveno odnose na pozicioniranje i odabir najprikladnijih oblika elemenata marketinškog spleta, te na njihovo sustavno djelovanje. Na kraju slijedi promatranje i utvrđivanje poslovne uspješnosti nakladnika. Ukoliko ona nije na odgovarajućoj razini, postupak treba vratiti u neku od ranijih faza te ponoviti dio procesa. To se obično odnosi na vraćanje na fazu u kojoj se vrši opisno istraživanje, a u određenim slučajevima to može biti i vraćanje na fazu u kojoj se obavlja izviđajno istraživanje. Uspješna implementacija ovoga modela ovisi o njegovom korektnom transferu u akciju i ona može mijenjati i usavršavati donošenje odluka.

segmentacija tržišta, model segmentacije, nakladništvo

nije evidentirano

engleski

The Model of Market Segmentation in Publishing

nije evidentirano

market segmentation, segmentation model, publishing

nije evidentirano

Podaci o prilogu

101-113.

objavljeno

Podaci o knjizi

Marketing u društvu znanja

Grbac, Bruno ; Meler, Marcel

Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)

2008.

978-953-6148-72-1

Povezanost rada

Ekonomija