Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole (CROSBI ID 163974)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Ivić, Josipa ; Matešić, Krunoslav Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole // Pedagogijska istraživanja, 6 (2009), 1-2; 91-100

Podaci o odgovornosti

Ivić, Josipa ; Matešić, Krunoslav

hrvatski

Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole

Cilj istraživanja je bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti primijenjen je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligencija je mjerena testom Domino 2000 (D-2000). Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine te ocjene iz grupe društvenih i prirodnih predmeta. Analiza korelacija je pokazala da je dimenzija "savjesnost", uključujući i obje njezine poddimenzije ("temeljitost" i "ustrajnost"), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom je analizom utvrđeno da glavne dimenuzije ličnosti i inteligencija zajedno objašnjavaju 17, 9% varijance općeg školskog uspjeha pri čemu od varijabli ličnosti osobina "savjesnost" ima najveći doprinos. Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela "Velikih pet" mogu pridonijeti objašnjenju varijacije školskog uspjeha.

inteligencija; osobine ličnosti; školski uspjeh; Domino 2000; BFQ

nije evidentirano

engleski

Relationship between intelligence and certain personality traits from the "Big Five" model with success in final high school grades

nije evidentirano

intelligence; personality traits; school success; Domino 2000; BFQ

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (1-2)

2009.

91-100

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Psihologija