Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole (CROSBI ID 163974)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ivić, Josipa ; Matešić, Krunoslav
hrvatski
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole
Cilj istraživanja je bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti primijenjen je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligencija je mjerena testom Domino 2000 (D-2000). Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine te ocjene iz grupe društvenih i prirodnih predmeta. Analiza korelacija je pokazala da je dimenzija "savjesnost", uključujući i obje njezine poddimenzije ("temeljitost" i "ustrajnost"), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom je analizom utvrđeno da glavne dimenuzije ličnosti i inteligencija zajedno objašnjavaju 17, 9% varijance općeg školskog uspjeha pri čemu od varijabli ličnosti osobina "savjesnost" ima najveći doprinos. Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela "Velikih pet" mogu pridonijeti objašnjenju varijacije školskog uspjeha.
inteligencija; osobine ličnosti; školski uspjeh; Domino 2000; BFQ
nije evidentirano
engleski
Relationship between intelligence and certain personality traits from the "Big Five" model with success in final high school grades
nije evidentirano
intelligence; personality traits; school success; Domino 2000; BFQ
nije evidentirano