Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 469813

Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina


Marković, Ivan; Pišković, Tatjana
Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina // Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a)
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)


Naslov
Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina
(Blends : A Language Novelty in Croatian Slang, Advertising, and Journalism)

Autori
Marković, Ivan ; Pišković, Tatjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Skup
Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20-22.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Morfologija (jezik); tvorba riječi; neologizam; leksička fuzija; sleng; jezik novina; jezik reklame
(Morphology (language); word formation; neologism; blending; slang; journalistic language; advertising language)

Sažetak
Rječotvorni načini hrvatskoga jezika većinom se temelje na ulančavanju morfova. Ovdje se opisuje nemorfski tvorbeni način kojega nema u autohtonu, naslijeđenu hrvatskom leksiku – blending, leksička fuzija. Na temelju prikupljena korpusa uočavaju se značajke hrvatskih blendova, registar u kojemu se oni pojavljuju te se pokušava predvidjeti može li se i u kojoj mjeri taj neautohtoni tvorbeni način importirati iz stranih jezika, danas ponajprije (jedino) engleskoga. Za blending i blend predlažu se hrvatski termini stapanje i stopljenica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1300749-0750 - Povijest i standardizacija hrvatskoga jezika u 20. i 21. stoljeću (Marko Samardžija, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb