Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 469813

Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina


Marković, Ivan; Pišković, Tatjana
Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina // Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a)
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)


CROSBI ID: 469813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina
(Blends : A Language Novelty in Croatian Slang, Advertising, and Journalism)

Autori
Marković, Ivan ; Pišković, Tatjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Skup
Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20-22.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
morfologija (jezik); tvorba riječi; neologizam; leksička fuzija; sleng; jezik novina; jezik reklame
(morphology (language); word formation; neologism; blending; slang; journalistic language; advertising language)

Sažetak
Rječotvorni načini hrvatskoga jezika većinom se temelje na ulančavanju morfova. Ovdje se opisuje nemorfski tvorbeni način kojega nema u autohtonu, naslijeđenu hrvatskom leksiku – blending, leksička fuzija. Na temelju prikupljena korpusa uočavaju se značajke hrvatskih blendova, registar u kojemu se oni pojavljuju te se pokušava predvidjeti može li se i u kojoj mjeri taj neautohtoni tvorbeni način importirati iz stranih jezika, danas ponajprije (jedino) engleskoga. Za blending i blend predlažu se hrvatski termini stapanje i stopljenica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1300749-0750 - Povijest i standardizacija hrvatskoga jezika u 20. i 21. stoljeću (Samardžija, Marko, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Marković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marković, Ivan; Pišković, Tatjana
Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina // Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a)
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
Marković, I. & Pišković, T. (2010) Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina. U: Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a).
@article{article, year = {2010}, keywords = {morfologija (jezik), tvorba rije\v{c}i, neologizam, leksi\v{c}ka fuzija, sleng, jezik novina, jezik reklame}, title = {Hrvatske stopljenice : Nov\`{\i}na u slengu, jeziku reklame i novina}, keyword = {morfologija (jezik), tvorba rije\v{c}i, neologizam, leksi\v{c}ka fuzija, sleng, jezik novina, jezik reklame}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {2010}, keywords = {morphology (language), word formation, neologism, blending, slang, journalistic language, advertising language}, title = {Blends : A Language Novelty in Croatian Slang, Advertising, and Journalism}, keyword = {morphology (language), word formation, neologism, blending, slang, journalistic language, advertising language}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font