Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Likovne kritike i polemike 50-ih godina u Hrvatskoj (CROSBI ID 25252)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Kolešnik, Ljiljana Likovne kritike i polemike 50-ih godina u Hrvatskoj // Hrvatska likovna kritika 50ih - izabrani tekstovi/Craotaina Art Criticism of the 1950's - Selected Essays / Kolešnik, Ljiljana (ur.). Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, 1999. str. 7-24-x

Podaci o odgovornosti

Kolešnik, Ljiljana

hrvatski

Likovne kritike i polemike 50-ih godina u Hrvatskoj

Početkom pedesetih godina, nakon ideološkog udaljavanja bivše SFRJ od zemalja Istočnog bloka, a u skladu s politikom traženja vlastitog puta, istupima nekolicine njezinih partijskih ideologa i službeno je proklamirana (realtivna) autonomija duhovnog stvaralaštva. Tezi o umjetnicima kao inžinjerima ljudskih duša i o umjetnosti kao bitnom sredstvu formiranja socijalističke svijesti, suprotstavljen je pledoaje za umjetnost kao autonomnu ljudsku djelatnost – područje proizvođenja novih, do tad nepostojećih značenja što ih nije moguće vrednovati (samo) idološkim kriterijima. Iako su konkretne umjetničke manfestacije danomice potvrđivale epizodnu ulogu socrealizma u hrvatskoj umjetnosti, oslobađanje od njegova utjecaja na području teorije i kritike klikovnih umjetnosti teklo je sporije. Rekonstrukcija modernizma i institucionalno preoblikovanje svijeta hrvatske umjetnosti 50ih godina praćno je brojnim polemikama koje su to razdoblje učinile najživljim i presudnim za daljnji razvoj događaja na domaćoj likovnoj sceni Istovremeni i brojni istupi umjetnika vrlo različitih estetskih i oblikovnih opredjeljenja (u rasponu od geometrijska apstrakcije do kasnih odjeka predratnih iskustava pariške škole), postavili su niz pitanja o svrsi i ulozi umjetnosti u društvu oko kojih su se dotad neviđenom žestinom lomila oštra kritčarska koplja. Određenje mjesta, smisla i značenja apstraktne umjetnost pokazalo se pritom najznačjnijim i najvećim kamenom kušnje hrvatske likovne kritike 50-tih godina. S obzirom na nastojanje da se o svim kulturnim problemima raspravlja pred očima javnosti, likovna kritika igra u tom razdoblju ulogu polja otovrenog sučeljavanja različitih estetskih koncepcija i različitih poetika čime je značajno utjecala na cjelokupni proces deideologizacije hrvatske likovne umjetnosti druge polovine 20. stoljeća.

likovna kritika, umjetnost, ideologija, polemike, soicjalistički realizam, apstrakcija

nije evidentirano

engleski

Art Criticism and Polemics in Croatia during the 1950's

nije evidentirano

art criticism, art, ideology, polemics, soicalist realism, abstract art

nije evidentirano

Podaci o prilogu

7-24-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Hrvatska likovna kritika 50ih - izabrani tekstovi/Craotaina Art Criticism of the 1950's - Selected Essays

Kolešnik, Ljiljana

Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske

1999.

953-6089-09-2

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti