Izazovi definiranja i mjerenja kompetencija socijalnih pedagoga (CROSBI ID 563210)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Dodig, Dora ; Ricijaš, Neven
hrvatski
Izazovi definiranja i mjerenja kompetencija socijalnih pedagoga
U novije vrijeme sve više se pozornosti posvećuje kompetentnosti kao preduvjetu za uspješno obavljanje nekog profesionalnog zadatka, odnosno kao preduvjetu za uspješno profesionalno djelovanje. Postoje brojne definicije kompetencija kao konstrukta. Međutim, bez obzira na teorijsko polazište ili struku u kojoj se kompetencije definiraju, zajednički element svih definicija jest da one uključuju profesionalna znanja i vještine potrebne za obavljanje određenog zadatka, dok neki autori ističu i važnost osobina ličnosti i talenata. U ovom smo istraživanju željeli ostvariti tri osnovna cilja. Prvi cilj bio je empirijskim putem definirati temeljne socijalnopedagoške kompetencije, odnosno skup znanja i vještina koji su socijalnim pedagozima potrebni za njihovo uspješno obavljanje posla. Drugi je cilj vezan uz procjenu važnosti tih kompetencija, dok se treći odnosi na samoprocjenu kompetentnosti. U okviru ovih općenitih ciljeva, nastojali smo ostvariti i neke specifične kao što je istražiti razlike u procjeni važnosti socijalnopedagoških kompetencija s obzirom na područja rada i vrste intervencija. Prilikom mjerenja samoprocjene kompetentnosti interesiralo nas je razlikuju li se socijalni pedagozi u svojoj procjeni s obzirom na godine staža, intervencije koje provode te završene dodatne edukacije. U istraživanju je sudjelovalo 194 socijalna pedagoga (86% žena i 14% muškaraca) s područja Republike Hrvatske koji rade s djecom, mladima i odraslim osobama u riziku ili s poremećajima u ponašanju. Raspon dobi ispitanika kreće se od 24 do 65 godina života (M=39, 39 ; SD=10, 60). Za potrebe ovog istraživanja konstruirali smo dvije paralelne forme Skala – (1) Skala procjene važnosti socijalnopedagoških kompetencija i (2) Skala samoprocjene kompetentnosti za socijalnopedagoški rad. Obje Skale sastoje se od dvije subskale (znanja i vještine). Subskala znanja sadrži četiri faktora: (1) Kriminološka i penološka znanja, (2) Interdisciplinarna znanja o ponašanju, (3) Znanja o poremećajima u ponašanju te (4) Znanja o školstvu i pedagogiji. Subskala vještina također se sastoji od četiri faktora: (1) Vještine učenja korisnika novim ponašanjima i grupni rad, (2) Vještine procjene korisnika i individualni rad, (3) Vještine osmišljavanja slobodnih aktivnosti i (4) Vještine vođenja i mentoriranja. Obje Skale prema dobivenim rezultatima pokazuju dobre metrijske karakteristike. Rezultati istraživanja će biti prikazani u skladu s postavljenim ciljevima.
socijalna pedagogija; kompetencije; kompetentnost; samoprocjena
nije evidentirano
engleski
Challenges of Defining and Measuring Social Pedagogues' Competencies
nije evidentirano
Social pedagogy; competencies; competency; self-evaluation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
82-83.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"
Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-63-3
Podaci o skupu
3.hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem, 10+ Snage socijalne pedagogije
predavanje
23.04.2010-25.04.2010
Zagreb, Hrvatska