Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 469404

Semiotika i medijska pedagogija u analizama indoktrinacije


Tolić, Mirela
Semiotika i medijska pedagogija u analizama indoktrinacije // Acta Iadertina časopis Odjela za filozofiju, Odjela za pedagogiju i Odjela za sociologiju, VI. (2009), 55-72 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Semiotika i medijska pedagogija u analizama indoktrinacije
(Semiotics and Media Pedagogy in the analysis of indoctrination)

Autori
Tolić, Mirela

Izvornik
Acta Iadertina časopis Odjela za filozofiju, Odjela za pedagogiju i Odjela za sociologiju (1845-339292) VI. (2009); 55-72

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Semiotika medija; semioza; odgoj; politička indoktrinacija; medijska manipulacija; signifié i signifiant; medijska pedagogija
(Semiotics of the media; semioza; education; political indoctrination; media manipulation; signifie and signifiant; media pedagogy)

Sažetak
Autorica polazi od teze da su istraživanja semiotike medija nužna kod razotkrivanja političke indoktrinacije i medijske manipulacije. Upozorava na značajnosti pojmova signifié i signifiant nužnih pri shvaćanju funkcioniranja transformacije od znaka ka simbolu u medijima. Zagovara tezu kako je od velikog značaja shvaćanje procesa semioze prilikom razlučivanja uzročno-posljedičnih veza simboličkih poruka. Primjerima iz medijskih sadržaja razlikuje političku od medijske indoktrinacije, te argumentira kada su mediji sredstva političke propagande. Tretira indoktrinaciju kao formu manipulacije. Konstatira da je odgojna uloga medija zadana u razotkrivanju (znakovno) kritičke refleksije multimedijske komunikacije te da je semiotika medija važan aspekt u analizama medijske pedagogije.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Autor s matičnim brojem:
Mirela Müller, (298176)