Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 469350

Uloga simboličkog interakcionizma u analizama medijske manipulacije


Miliša, Zlatko; Tolić, Mirela
Uloga simboličkog interakcionizma u analizama medijske manipulacije // Pedagogijska istraživanja, 1-2 (2009), 57-73 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Uloga simboličkog interakcionizma u analizama medijske manipulacije
(The role of symbolic interactionism in the analyses of media manipulation)

Autori
Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1-2 (2009); 57-73

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Nasilje; simbolički interakcionizam; manipulacije; reklame; medijska pedagogija; Ecoding/Decoding System
(Symbolic violence; symbolic interactionism; manipulation; commercials; media pedagogy; Encoding/Decoding System)

Sažetak
Tema simboličkog interakcionalizma je posebno pedagoški zanemarena ali i iznimno intrigantna za pedagogiju u suvremenom shvaćanju komunikacija i medijske pededagogije. Autori razmatraju pitanje kakvo značenje ima simbolički interakcionizam u razotkrivanju medijske manipulacije. Polaze od pretpostavke da se uz pomoć teorije simboličkog interakcionizma može zahvatiti važan aspekt u analizama medijske manipulacije. Temeljem ovog znanstvenog pristupa, autori otkrivaju neke načine medijskog manipuliranja, smatrajući da je potrebno u obrazovnim politikama „pomiriti“ dva suprostavljena pristupa: život s medijima i otkrivanje medijskih manipulacija. Analiziraju značaj Encoding/Decoding System-a i navode primjere dekodiranja medijskih sadržaja (posebice reklama) i razotkrivaje veza dekodiranja simbola i simboličkog interakcionizma. Osobitu pozornost autori davaju analizama simboličkih poruka putem medija. U simbolima autori povezivaju značenja za pojedince i znanstvenu aplikaciju. Na kraju autori zaključuju da prevenciju od medijske manipulacije treba aktualizirati u interakciji teorije simboličkog interakcionizma i medijske pedagogije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2445 - Odgoj, vrijednosti i medijska manipulacija (Zlatko Miliša, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru