Utjecaj primjene carinskoga pojednostavljenoga postupka "Ovlašteni primatelj" na smanjenje logističkih troškova u proizvođačkoj tvrtki (CROSBI ID 41719)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Erceg, Aleksandar ; Orešković, Biserka
hrvatski
Utjecaj primjene carinskoga pojednostavljenoga postupka "Ovlašteni primatelj" na smanjenje logističkih troškova u proizvođačkoj tvrtki
Ovaj rad ima namjeru ukazati na pozitivne učinke primjene pojednostavljenog carinskog postupka „ ovlašteni primatelj“ te locirati proceduru prilikom uvoznog carinjenja robe kao jedno od područja mogućih ušteda i smanjenja troškova poslovanja tvrtke. Iznalaženje područja u procesu poslovanja tvrtke gdje je moguće utjecati na snanjenje troškova jedan je od značajnih uvjeta uspješnosti. Logistički troškovi poslovanja koji se odnose na rukovanje, transport, skladištenje i s tim povezane administrativne i financijske troškove, područje je gdje je moguće smanjiti troškove. Ovi logistički troškovi nalaze se u troškovima poslova vezanih uz transport i carinske postupke prilikom uvoza i izvoza roba. U novijoj carinskoj praksi u Republici Hrvatskoj omogućena je uporaba raznih pojednostavljenih carinskih postupaka prilikom uvoznog i izvoznog carinjenja roba s ciljem snižavanja logističkih troškova. Logistički troškovi koji nastaju vezano za carinsko poslovanje odnose se na gubitak vremena transportnih sredstava a zbog ograničenog vremena carinskih ispostava, te na troškove terminala. Primjenom carinskoga pojednostavljenog postupka „ ovlašteni primatelj“ Saponia d.d. Osijek smanjila je logističke troškove u carinskim postupcima te povećala iskorištenost vlastitih prijevoznih jedinica.
logistika, logistički troškovi, carinski postupci, ovlašteni primatelj
nije evidentirano
engleski
An impact of the simplified "Authorised consignee" customs clearance procedure on cutting the logistics costs
nije evidentirano
logistics, logistics costs, customs procedures, authorised cosignee
nije evidentirano
Podaci o prilogu
181-196.
objavljeno
Podaci o knjizi
Marketing i održivi razvoj
Leko Šimić Mirna
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2010.
978-953-253-074-2