Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Žene u znanosti : stakleni strop (CROSBI ID 163537)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Prijić-Samaržija, Snježana ; Avelini-Holjevac, Ivanka ; Turk, Marko Žene u znanosti : stakleni strop // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 6; 1049-1073

Podaci o odgovornosti

Prijić-Samaržija, Snježana ; Avelini-Holjevac, Ivanka ; Turk, Marko

hrvatski

Žene u znanosti : stakleni strop

Temeljni cilj članka je propitivanje postojanja 'staklenog stropa' ili pod-zastupljenosti žena na rukovodećim pozicijama u institucijama znanosti i visokog obrazovanja kakvo je Sveučilište u Rijeci, uključivo i mehanizama koji ga uzrokuju. Prvi dio članka sadrži kratki pregled i analizu empirijskih rezultata istraživanja provedenog na Sveučilištu u Rijeci koji nedvojbeno ukazuju na prisutnost efekta 'staklenog stropa' i, posljedično, na postojanje prikrivene primarne i sekundarne diskriminacije. U drugom dijelu, analiziramo moguće uzroke postojanja 'staklenog stropa'. Prvo, ukazujemo na to da naslijeđene patrijarhalne obrasce ponašanja, kao posljedice konzervativnog sustava znanstvenih institucija, treba odijeliti od suvremenih diskriminacijskih ponašanja. Drugo, unutar postojećih društvenih praksi koje generiraju diskriminaciju treba razlikovati one na razini sustava od onih na razini znanstvenih institucija i pojedinaca uključenih u rad znanstvenih i visokoškolskih institucija, s naglaskom da sve uključuju različite oblike povrede akademskog postupanja. Treće, u provedbi diskriminacijskih postupaka jednako mogu biti zastupljeni muškaraci i žene te su na taj način jednako odgovorni za efekt 'staklenog stropa', a razlozi koji stoje u osnovi njihovog ponašanja složene su socio-kulturne i psihološke naravi i uključuju patrijarhalne predrasude o spolnim ulogama, rodne stereotipove, psihološke mehanizame adaptivnih preferencija i sl. U trećem dijelu, raspravu o spolnoj diskriminaciji u znanosti i visokom školstvu dovodimo u kontekst rasprave o društvenim spolnim ulogama i pretpostavljenim različitostima između muške i ženske prirode (esencijalizam i socijalni konstruktivizam). U zaključnom dijelu, pokušali smo nađene rezultate dovesti u kontekst šireg društvenog okruženja i položaja žena, s naglaskom da se radi o pitanju koje se ne tiče samo normativnih pitanja već i pitanja društvenog i znastvenog razvoja.

stakleni strop; žene; znanost; visoko obrazovanje; prikrivena diskriminacija; akademsko nepoštenje; socio-kulturni rodni stereotipi; adaptivne preferencije; spolne uloge

nije evidentirano

engleski

Women in science : a glass ceiling

nije evidentirano

glass ceiling; women; science; higher education; hidden discrimination; academic malpractice; socio-cultural stereotypes; adaptive preferences; sexual social roles.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (6)

2009.

1049-1073

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Pedagogija, Filozofija

Poveznice
Indeksiranost