Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 466629

Prikaz slučaja mladića s Aspergerovim poremećajem koji je dijagnosticiran tek u srednješkolskoj dobi


Bujas Petković, Zorana; Divčić, Branka; Frey Škrinjar, Jasmina
Prikaz slučaja mladića s Aspergerovim poremećajem koji je dijagnosticiran tek u srednješkolskoj dobi // Paediatria Croatica (2010) (znanstveni, prihvaćen)


Naslov
Prikaz slučaja mladića s Aspergerovim poremećajem koji je dijagnosticiran tek u srednješkolskoj dobi
(Young men with Asperger syndrome with late diagnosis - case study)

Autori
Bujas Petković, Zorana ; Divčić, Branka ; Frey Škrinjar, Jasmina

Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima, znanstveni

Izvornik
Paediatria Croatica (2010)

Status rada
Prihvaćen

Ključne riječi
Asperegr sindrom; prikaz slučaja
(Asperger syndrome; case study)

Sažetak
.B. je već u predškolskoj dobi upućen na psihijatrijsko psihologijsku obradu zbog slabe socijalizacije na traženje odgajateljica iz vrtića. U vrtiću se izdvajao iz skupine vršnjaka, igrao se sam. Obitelj je brižna četveročlana, starija sestra je zdrava, završila fakultet. Neuropsihijatrijski hereditet je pozitivan. Psihologijska obrada je u predškolskoj dobi pokazala iznadprosječne intelektualne potencijale uz disharmoničnost razvoja te slabije razvijenu grafomotoriku. Dječak je povremeno imao enkopreze. Postavljena mu je radna dijagnoza: Disfunctio cerebri sa sumnjom na psihotični poremećaj. Dulje vrijeme bio je bez potrebe za medicinskom potporom uglavnom zbog činjenice da je uredno svladavao školsko gradivo uz veliku majčinu pomoć. Nakon završene osnovne škole upisao se u veterinarsku školu po osobnom izboru uz majčine savjete. Na upisu u srednju školu bio je učenik s najvišim brojem bodova upisanim u tu školu. Prvi razred prošao je s odličnim uspjehom. Vrlo temeljit, studiozan, ali nesiguran u sebe, dosta je učio, no imao je sve više poteškoća u svladavanju školskog gradiva, osobito u organizaciji. Nakon završenog polugodišta drugog razreda, koji je također prošao s odličnim uspjehom, mladić je u više navrata imao jake napade panike osobito u školi i tramvaju tako da je počeo učestalo izostajati iz škole nakon čega je napustio redovno školovanje. Dijagnoza Aspergerov poremećaj postavlja se retrogradno jer prema DSM IV i MKB 10 ispunjava sve dijagnostičke uvjete. Dodatno je psihologijski i defektološki obrađen. Prema literaturi dio djece s Aspergerovim poremećajem (F 84.5) nikad se ne dijagnosticira, a neki se dijagnosticiraju tek u odrasloj dobi kada se pojavi dodatni psihijatrijski poremećaj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2306 - Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa (Jasmina Frey Škrinjar, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus