Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pokrivanje cestovnog tunela signalom UKV FM radijske postaje (CROSBI ID 359071)

Ocjenski rad | diplomski rad

Leburić, Baldo Pokrivanje cestovnog tunela signalom UKV FM radijske postaje / Šarolić, Antonio (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Podaci o odgovornosti

Leburić, Baldo

Šarolić, Antonio

hrvatski

Pokrivanje cestovnog tunela signalom UKV FM radijske postaje

Rad se bavi analizom mogućnosti rasprostiranja signala UKV FM radijske postaje dvotračnim betonskim cestovnim tunelom. Naime, prilikom propagacije na određenim udaljenostima od ulaza u cestovni tunel javlja se značajno gušenje vala. Stoga se pokrivanje duljih tunela signalom obično rješava vođenim elektromagnetskim valom koji se u tunel uvodi koaksijalnim kabelom posebne izvedbe. Međutim, cijena ove metode je previsoka, pa se postavljalo pitanje može li se problem riješiti postavljanjem antene na ulazu tunela. Zato je bilo potrebno prvo analizirati gušenje EM vala u cestovnom tunelu. Cestovni tunel s betonskim zidovima shvatili smo kao valovodnu strukturu. Međutim, za razliku od valovoda pravilne geometrije i dobro vodljivih zidova, ovdje je riječ o valovodu nepravilne geometrije, sa zidovima koji nisu ni približno idealno vodljivi. Bila je nužna dodatna matematička analiza. Propagacija tunelom analizirana je teoretski i eksperimentalno. Teoretska analiza zasniva se na aproksimaciji tunela cilindričnim valovodom s gubicima u zidovima. Pritom su bili zanimljivi modovi propagacije TE01 i EH11 za koje su izračunata gušenja od 139 dB/km odnosno 261 dB/km na frekvenciji od 97, 9 MHz. Eksperimentalna analiza zasnovana je na mjerenju jakosti polja u tunelu Marjan na frekvenciji 97, 9 MHz. Iz obrade i analize mjernih rezultata utvrđeno je gušenje toga signala od 340 dB/km duž sjevernog ulaza, odnosno 484 dB/km duž južnog ulaza tunela. Zaključili smo da ovako veliko gušenje onemogućuje pokrivanje tunela signalom zračenim s bilo kojeg od portala tunela. Naime, uz pretpostavku jednolikog gušenja duž tunela, na portalima bi trebalo imati odašiljač izlazne snage reda veličine megavata. Jedino moguće tehničko rješenje pokrivanja tunela bilo bi korištenje perforiranog koaksijalnog kabela, pa bi tunel bio pokriven signalom kao posljedicom zračenja iz kabela. No, takvo rješenje je ekonomski vrlo zahtjevno, pa je izgledno da se do daljnjega neće primijeniti.

UKV FM signal; pokrivanje; cestovni tunel

nije evidentirano

engleski

FM radio signal coverage inside a road tunnel

nije evidentirano

FM radio signal; road tunnel coverage

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

06.10.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu

Split

Povezanost rada

Elektrotehnika