Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 562364)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Letina, Alena
hrvatski
Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva
Poticanje i razvoj kreativnosti te njegovanje divergentnog mišljenja učenika predstavljaju primarne zadaće suvremene škole. Odgojno-obrazovni imperativ postaje unapređivanje i osuvremenjivanje nastavnog procesa primjenom strategija, tehnika i metodičkih postupaka koji će pridonijeti oslobađanju kreativnih potencijala svakog pojedinca te tako pomoći oblikovanju stvaralačke osobnosti učenika. U ovom se radu razmatra fenomen kreativnosti i njegov položaj u odgojno-obrazovnom procesu. U tom kontekstu izloženi su zanimljivi metodički postupci za poticanje i razvijanje stvaralačkog ponašanja učenika utemeljeni na Torranceovim istraživanjima i suvremenim spoznajama ovoga fenomena. Opisana je njihova primjena na sadržajnom području nastave prirode i društva. Takvim postupcima u nastavi želi se osigurati učenje za anticipiranje novih ideja i rješenja, otkrivanje novih značenja podataka, razvijanje originalnih ideja, postavljanje i verificiranje stvaralačkih hipoteza, razvijanje spoznajnog divergentnog stila i otvorenost prema novom iskustvu. Razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva za svoje polazište uzima usvajanje znanstvenog načina razmišljanja pri čemu učenici znanje ne primaju u gotovom obliku, već na temelju samostalnih istraživačkih aktivnosti. Kako bi takav poticaj bilo moguće ostvariti potrebno je zadovoljiti određene preduvjete koji se odnose prije svega na stručno osposobljavanje učitelja i učiteljica, stvaraoca koji će znati učenike usmjeravati ka stvaralačkom djelovanju.
divergentno mišljenje; kreativni potencijal; metodički postupci; poticanje kreativnosti
nije evidentirano
engleski
Stimulation and developing of creativity in science teaching
nije evidentirano
divergent thinking; creative potential; methodical procedures in teaching; stimulation of creativity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
17-17.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI-2009) : Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti za društvo znanja : zbornik sažetaka
Vijtiuk, Nada ; Šiljković, Željka
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-26-7
Podaci o skupu
Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI (3 ; 2009)
predavanje
12.11.2009-13.11.2009
Zadar, Hrvatska