Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 465203

Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva


Letina, Alena
Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva // 3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI-2009) : Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti za društvo znanja : zbornik sažetaka / Vijtiuk, Nada ; Šiljković, Željka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 17-17 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva
(Stimulation and developing of creativity in science teaching)

Autori
Letina, Alena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI-2009) : Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti za društvo znanja : zbornik sažetaka / Vijtiuk, Nada ; Šiljković, Željka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 17-17

ISBN
978-953-7210-26-7

Skup
Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI (3 ; 2009)

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.-13.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Divergentno mišljenje; kreativni potencijal; metodički postupci; poticanje kreativnosti
(Divergent thinking; creative potential; methodical procedures in teaching; stimulation of creativity)

Sažetak
Poticanje i razvoj kreativnosti te njegovanje divergentnog mišljenja učenika predstavljaju primarne zadaće suvremene škole. Odgojno-obrazovni imperativ postaje unapređivanje i osuvremenjivanje nastavnog procesa primjenom strategija, tehnika i metodičkih postupaka koji će pridonijeti oslobađanju kreativnih potencijala svakog pojedinca te tako pomoći oblikovanju stvaralačke osobnosti učenika. U ovom se radu razmatra fenomen kreativnosti i njegov položaj u odgojno-obrazovnom procesu. U tom kontekstu izloženi su zanimljivi metodički postupci za poticanje i razvijanje stvaralačkog ponašanja učenika utemeljeni na Torranceovim istraživanjima i suvremenim spoznajama ovoga fenomena. Opisana je njihova primjena na sadržajnom području nastave prirode i društva. Takvim postupcima u nastavi želi se osigurati učenje za anticipiranje novih ideja i rješenja, otkrivanje novih značenja podataka, razvijanje originalnih ideja, postavljanje i verificiranje stvaralačkih hipoteza, razvijanje spoznajnog divergentnog stila i otvorenost prema novom iskustvu. Razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva za svoje polazište uzima usvajanje znanstvenog načina razmišljanja pri čemu učenici znanje ne primaju u gotovom obliku, već na temelju samostalnih istraživačkih aktivnosti. Kako bi takav poticaj bilo moguće ostvariti potrebno je zadovoljiti određene preduvjete koji se odnose prije svega na stručno osposobljavanje učitelja i učiteljica, stvaraoca koji će znati učenike usmjeravati ka stvaralačkom djelovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Nada Vijtiuk, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Alena Letina, (317842)