Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 562364)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Letina, Alena Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva // 3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI-2009) : Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti za društvo znanja : zbornik sažetaka / Vijtiuk, Nada ; Šiljković, Željka (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 17-17

Podaci o odgovornosti

Letina, Alena

hrvatski

Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva

Poticanje i razvoj kreativnosti te njegovanje divergentnog mišljenja učenika predstavljaju primarne zadaće suvremene škole. Odgojno-obrazovni imperativ postaje unapređivanje i osuvremenjivanje nastavnog procesa primjenom strategija, tehnika i metodičkih postupaka koji će pridonijeti oslobađanju kreativnih potencijala svakog pojedinca te tako pomoći oblikovanju stvaralačke osobnosti učenika. U ovom se radu razmatra fenomen kreativnosti i njegov položaj u odgojno-obrazovnom procesu. U tom kontekstu izloženi su zanimljivi metodički postupci za poticanje i razvijanje stvaralačkog ponašanja učenika utemeljeni na Torranceovim istraživanjima i suvremenim spoznajama ovoga fenomena. Opisana je njihova primjena na sadržajnom području nastave prirode i društva. Takvim postupcima u nastavi želi se osigurati učenje za anticipiranje novih ideja i rješenja, otkrivanje novih značenja podataka, razvijanje originalnih ideja, postavljanje i verificiranje stvaralačkih hipoteza, razvijanje spoznajnog divergentnog stila i otvorenost prema novom iskustvu. Razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva za svoje polazište uzima usvajanje znanstvenog načina razmišljanja pri čemu učenici znanje ne primaju u gotovom obliku, već na temelju samostalnih istraživačkih aktivnosti. Kako bi takav poticaj bilo moguće ostvariti potrebno je zadovoljiti određene preduvjete koji se odnose prije svega na stručno osposobljavanje učitelja i učiteljica, stvaraoca koji će znati učenike usmjeravati ka stvaralačkom djelovanju.

divergentno mišljenje; kreativni potencijal; metodički postupci; poticanje kreativnosti

nije evidentirano

engleski

Stimulation and developing of creativity in science teaching

nije evidentirano

divergent thinking; creative potential; methodical procedures in teaching; stimulation of creativity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

17-17.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI-2009) : Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti za društvo znanja : zbornik sažetaka

Vijtiuk, Nada ; Šiljković, Željka

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-26-7

Podaci o skupu

Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI (3 ; 2009)

predavanje

12.11.2009-13.11.2009

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija