METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA (CROSBI ID 562361)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Canjek-Androić, Sanja ; Vijtiuk, Nada
hrvatski
METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA
Prirodoslovne teme i sadržaji predstavljaju dobre osnove za konstruktivni razvoj učeničkog mišljenja, produbljivanje snage induktivne metode usvajanja spoznaja i naposljetku, kvalitetnog oblikovanja apstraktnih pojmova i koncepata. Ovaj proces nije trenutan već se sustavno mora podržavati kroz sva obrazovna razdoblja. Kemijski fenomeni u svom bogatstvu i jednostavnosti predstavljaju zahvalne nastavne izazove. Rano kvalitativno upoznavanje s kemijskim pojmovima može preduprijediti karakteristične probleme nerazumijevanja i odbojnosti prema kemijskim sadržajima koji su predviđeni za usvajanje u kasnijim obrazovnim razdobljima. Navikavanje na određene pojmove pomaže njihovoj diferencijaciji u kasnijoj fazi. Ispravna kvalitativna spoznaja pomaže u procesu izgradnje kvantitativnih relacijskih odnosa tako prisutnih u nastavnim temama viših obrazovnih ciklusa. Mogu li se učenicima nižih razreda osnovne škole približiti pojmovi koje će susretati u kasnijem obrazovanju? U kojoj će ih mjeri razumjeti, ako pojmove upoznaju kroz istraživačku nastavu i mini eksperiment? Kakvo će mišljenje imati o takvoj nastavi? Odgovor na ova pitanja dali su učenici drugih i četvrtih razreda osnovne škole sudjelovanjem u istraživačko modeliranoj nastavi koja je provedena s ciljem upoznavanja i populariziranja prirodoslovnih sadržaja iz područja kemije. Jedan od ciljeva ovakvog pristupa nastavi bilo je i stvaranje obogaćene sredine kao preduvjeta za razvoj mentalnih funkcija mozga. Kroz iskustvene aktivnosti i postupke svim učenicima je bilo osigurano aktivno sudjelovanje. Primjerenim nastavnim metodama učitelj je vodio učenike putom od osjetilnog opažanja do formuliranja stavova i zaključaka.
istraživačka nastava; kemijski pojmovi; mentalni razvoj; razredna nastava
nije evidentirano
engleski
TEACHING METHODOLOGY FRAMING OF RESEARCH BASED LEARNING IN EARLY PRIMARY EDUCATION
nije evidentirano
research based learning; chemical concepts; mental development; primary education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
16-16.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
Vijtiuk, Nada
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-26-7
Podaci o skupu
The 3rd International Conference on Advanced and Systemic Research - ECNSI-2009 1th Special Focus Symposium Education in Natural Sciences, Geography and History for the Knowledge Society
predavanje
12.11.2009-13.11.2009
Zadar, Hrvatska