Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 465166

Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika


Petravić, Ana
Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika, Zagreb: Školska knjiga ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010 (monografija)


Naslov
Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika
(Foreign Language Textbooks as a Meeting Point of Cultures. The Images of the Foreign and the Own in Croatian Textbooks for German Language)

Autori
Petravić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Školska knjiga ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2010

Stranica
392

ISBN
978-3939670-38-4

Ključne riječi
nastava stranih jezika; nastava njemačkog jezika; analiza udžbenika; interkulturalni pristup; kultura i civilizacija
(foreign language teaching; German language teaching; textbook analysis; intercultural teaching approach; teaching culture)

Sažetak
Rukopis ove znanstvene knjige sagledava ulogu udžbenika stranog jezika kao mjesta susreta kultura iz aspekta interakcije kulture ciljnog jezika i kulture korisnika udžbenika s ciljem formuliranja teorijskog okvira za sadržajno-tematsko strukturiranje i metodičku razradu udžbenika stranih jezika u segmentu posredovanja kulture i civilizacije i interkulturalnog učenja. Navedeni se okvir izvodi na osnovu triju polazišta: 1. kritičkog sagledavanja recentnih domaćih i stranih teorijskih razmatranja trenutno dominantnog interkulturano orijentiranog pristupa u nastavi stranih jezika te 2. prikaza i interpretacije rezultata novijih empirijskih istraživanja autorice i drugih znanstvenika o implementaciji interkulturalnog učenja u suvremenoj nastavi stranog jezika u Hrvatskoj i inozemstvu te 3. rezultata prethodnog istraživanja provedenog u sklopu doktorske disertacije "Slika o stranom i vlastitom u udžbenicima njemačkog jezika. Analiza ciljne i polazne kulture i civilizacije u udžbenicima njemačkog jezika za osnovne škole od 1950. do 2000." (2004) kojim su kvantitativnom i kvalitativnom analizom sadržaja pet udžbeničkih nizova ustanovljene specifičnosti i konstante u prikazu stranoga i vlastitoga u dijakronijskoj perspektivi. Na toj trojakoj, empirijskoj i teorijskoj osnovi s jedne se strane izdvajaju problematična područja u domaćim okvirima i ukazuje na mjere potrebne za unapređenje kakvoće kako u nastavi i pri izradi udžbenika tako i u području inicijalnog obrazovanja nastavnika stranih jezika te njihovom stručnom usavršavanju. S druge se pak strane formuliraju načela i kriteriji za programiranje i izvođenje nastave, odnosno oblikovanje i evaluaciju udžbenika u kontekstu suvremenih teorija razvoja interkulturalne komunikacijske kompetencije u nastavi stranih jezika. Pritom se razmatra udžbenička produkcija za nastavni predmet Njemački jezik u osnovnoj školi od 1950. godine do danas.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Ana Petravić, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Petravić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Petravić, Ana
Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika, Zagreb: Školska knjiga ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010 (monografija)
Petravić, A. (2010) Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika. Zagreb, Školska knjiga ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
@book{book, author = {Petravi\'{c}, A.}, year = {2010}, pages = {392}, keywords = {foreign language teaching, German language teaching, textbook analysis, intercultural teaching approach, teaching culture}, isbn = {978-3939670-38-4}, title = {Foreign Language Textbooks as a Meeting Point of Cultures. The Images of the Foreign and the Own in Croatian Textbooks for German Language}, keyword = {foreign language teaching, German language teaching, textbook analysis, intercultural teaching approach, teaching culture}, publisher = {\v{S}kolska knjiga ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }