Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 465062

Mladi- Odgoj za medije Priručnik za stjecanje medijskih kompetencija


Miliša, Zlatko; Tolić, Mirela; Vertovšek, Nenad
Mladi- Odgoj za medije Priručnik za stjecanje medijskih kompetencija, Zagreb: M.E.P. d.o.o.,, 2010 (monografija)


Naslov
Mladi- Odgoj za medije Priručnik za stjecanje medijskih kompetencija
(Young people- Education for Media)

Autori
Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela ; Vertovšek, Nenad

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
M.E.P. d.o.o.,

Grad
Zagreb

Godina
2010

Stranica
146

ISBN
978-953-6087-48-2

Ključne riječi
Mladi; medij; odgoj; manipulacija; vrijednosti; kompetencija; roditelji; učitelji
(Young people; education; manipulation; values; competences; parents; teachers)

Sažetak
Autori su (i) u praktičnom radu s mladima usmjereni na dva osnovna (paralelna i usklađena) cilja. Prvi je bio neposredan rad s mladima – od osnovnog prepoznavanja i razumijevanja vrsta novinarskog i medijskog izražavanja, do šireg poučavanja o funkcijama i djelovanju medija, te etičkim sastavnicama novinarskoga i medijskog rada i izričaja. U svemu je tome interaktivni pristup – rad na konkretnim primjerima i slučajevima, proizvodnja vlastitih tekstova, simulacije razgovora ili reportaža, simulacije rada u redakciji, izrada pisanih tekstova i/ili priloga za elektroničke medije, poticanje prezentacije proizvedenog, timski rad – imao glavnu zadaću: poticanje kreativnih iskrica značajnih ne samo za neki budući novinarski uradak već i za promatranje svijeta kroz "medijsku prizmu". U radu smo dali znanstvene potvrde brojnih istraživanja te naših iskustava kroz održavanje predavanja, brojnih tribina, radionica, sve do projekta "Deset dana bez ekrana". Jedan od glavnih rezultata, provjeren sa stotinama polaznika – od učenika osnovne škole, srednjoškolaca do studenata – bio je podizanje kritičke svijesti i percepcije onoga što se doista događa u medijima kako bi se mladi oduprli pošasti "žutila" novog doba i manipulacijama koje su ozbiljno zaprijetile osnovnim funkcijama medija. Stoga su iskustva s novinarskih i medijskih radionica vrijedan dio ovog priručnika. Da bi se djeca i mladi snašli u sve šarolikijoj medijskoj ponudi, oni od odraslih trebaju dobivati putokaze. Stoga medijski kompetentni najprije trebaju postati odrasli, ponajprije roditelji, učitelji, profesori... kako bi potom mogli usmjeravati djecu i mlade. Nadamo se da će ovaj priručnik, kao i navedena knjiga, pobuditi interes najšireg kruga čitatelja (a osobito "socijalnih nojeva") za probleme i potrebe mlade generacije (Miliša, Zloković, 2008.). Priručnik daje učiteljima i roditeljima smjer kako raditi s djecom i mladima u suvremenom medijskom okruženju. On objašnjava koncepcije obrazovanja uz pomoć medija, prema kojima djeca uče o medijima, nudeći niz važnih informacija o medijskim manipulacijama, praktične vježbe za razvoj socijalne interakcije i razvoj kritičkog pristupa. Priručnik je rezultat dugogodišnjeg rada i praćenja rezultata domaćih i inozemnih istraživanja o utjecaju medija na djecu, mlade i odrasle što je objavljeno u navedenoj knjizi Mediji i mladi. Priručnik završava sa 14 radionica (svaka radionica traje dva školska sata, a odvija se kroz individualni, grupni i timski rad), od kojih je prvih pet namijenjeno učenicima petoga i šestoga razreda, a ostale učenicima završnih razreda osnovne škole i prvih razreda srednje škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Jasminka Zloković, )
269-2692634-2445 - Odgoj, vrijednosti i medijska manipulacija (Zlatko Miliša, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru