Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz (CROSBI ID 162915)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Prpić, Martina Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz // Metodika, 10 (2009), 18; 112-128

Podaci o odgovornosti

Prpić, Martina

hrvatski

Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz

U tekstu su uspoređeni srednjoškolski kurikuli devet europskih zemalja u svrhu prikazivanja načina na koji je operacionalizirana komunikacijska jezična kompetencija u predmetnim kurikulima za strane jezike. Poseban je naglasak stavljen na usklađenost kurikula sa Zajedničkim europskim referentnim okvirom za jezike (ZEROJ) i jezičnom politikom Vijeća Europe. Rezultati analize pokazuju da se u izradi većine analiziranih predmetnih kurikula koristio ZEROJ, odnosno komunikacijski pristup učenju jezika i odgovarajuće preporuke Vijeća Europe. U važećem hrvatskom srednjoškolskom nastavnom programu za engleski jezik nema indikatora sustavnog korištenja ZEROJ-a iako ima elemenata komunikacijskog pristupa učenju jezika i jezične politike Vijeća Europe. Preporuča se da se pri izradi novog hrvatskog srednjoškolskog predmetnog kurikula iz stranih jezika u defi niranju komunikacijske jezične kompetencije i razina znanja sustavno koristi ZEROJ i da se vodi računa o educiranosti nastavnika koji će prema kurikulu raditi. U izradi bi kurikula kao dobar primjer mogao poslužiti slovenski model koji vrlo dosljedno provodi prije navedene elemente.

komunikacijska jezična kompetencija; komunikacijski pristup učenju jezika; predmetni kurikul; Zajednički europski referentni okvir za jezike; ZEROJ

nije evidentirano

engleski

Foreign Language in Higher Secondary Education in Europe - a Comparative Study

nije evidentirano

communicative competence; the communicative approach to learning; subject syllabus; European Reference Framework for Languages; ZEROJ

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (18)

2009.

112-128

objavljeno

1332-7879

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija