Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 463820

Jezično-umjetnička darovitost/nadarenost u nastavi materinskoga jezika


Vodopija, Irena; Bakota, Lidija; Valentina Majdenić
Jezično-umjetnička darovitost/nadarenost u nastavi materinskoga jezika // Gifted and talented Creators of the Progress, Bitola-Ohrid / Talevski, Jove Dimitrija (ur.).
Bitola: Pedagoški fakultet Bitola, 2009. str. 315-323 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Jezično-umjetnička darovitost/nadarenost u nastavi materinskoga jezika
(Linguistic-artistic Talent in native Language Instruction)

Autori
Vodopija, Irena ; Bakota, Lidija ; Valentina Majdenić

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Gifted and talented Creators of the Progress, Bitola-Ohrid / Talevski, Jove Dimitrija - Bitola : Pedagoški fakultet Bitola, 2009, 315-323

Skup
First International Scientific Conference Gifted and talented Creators of the Progress

Mjesto i datum
Ohrid, Republika Makedonija, 16-17. 10. 2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Učitelj; škola; materinski jezik; nadareno dijete; jezično stvaralaštvo
(Teacher; school; native language; gifted child; language creativity)

Sažetak
Obrazovanje učitelja trebalo bi uključiti i njihovu pripremu za rad s djecom s teškoćama različite pojavnosti te rad s darovitima. To znači da ih se treba osposobiti za diferenciranje ciljeva, sadržaja i metoda podučavanja prema individualnim potrebama. Prema važećem planu i programu studenti ne dobivaju dovoljno obavijesti o tome kako prepoznati i kako raditi s darovitom djecom, posebice u nastavi pojedinoga nastavnog predmeta. U ovom se radu daje hodogram aktivnosti kojima se studenti upoznaju s pojmom darovitosti u području jezičnoga stvaralaštva u nastavi materinskoga jezika. Postavljeni su sljedeći zadatci: upoznati studente buduće učitelje s pojmom darovitosti u nastavi materinskoga jezika, otkriti područno-specifičnu nadarenost (posebno na jezično-umjetničkom području), podučiti kako odabrati vrstu aktivnosti i odgovarajuće metode za poticaj razvoja jezičnoga talenta u nastavi materinskoga jezika, osvijestiti u budućih učitelja važnost otkrivanja (prepoznavanja) nadarenosti u području umjetničkoga izražavanja (jezične sposobnosti) te metodom iskustvenoga učenja samoprocijeniti vlastitu područno-specifičnu nadarenost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
122-1222665-2667 - Jezik i stil zavičajne periodike (Vlasta Rišner, )
245-1222665-2666 - Hrvatski jezik- prostor nacionalnog identiteta u dvojezičnim zajednicama (Irena Vodopija, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek