Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 463489

Liberalizacija hrvatskog tržišta vina – izazov i/ili prijetnja


Grgić Ivo; Kovačić, Damir; Bedek Željka
Liberalizacija hrvatskog tržišta vina – izazov i/ili prijetnja // 45. hrvatski i 5. međunarodni simpozij agronoma - 45th Croatian and 5th international symposium on agriculture Zbornik radova - Proceedings / Marić Sonja i Lončarić Zdenko (ur.).
Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 239-243 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Liberalizacija hrvatskog tržišta vina – izazov i/ili prijetnja
(Market liberalization and Croatian wine production – challange and/or threats)

Autori
Grgić Ivo ; Kovačić, Damir ; Bedek Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
45. hrvatski i 5. međunarodni simpozij agronoma - 45th Croatian and 5th international symposium on agriculture Zbornik radova - Proceedings / Marić Sonja i Lončarić Zdenko - Osijek : Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 239-243

Skup
45. hrvatski i 5. međunarodni simpozij agronoma - 45th Croatian and 5th international symposium on agriculture

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Liberalizacija; vino; uvoz; izvoz; Hrvatska
(Liberalization; wine; export; import; Croatia)

Sažetak
Predmet istraživanja je prognoza najvažnijih trendova na domaćem tržištu vina te mogućnosti izvoza vina iz Republike Hrvatske. Neovisno o pristupu Hrvatske EU očekuje se povećanje prodaje stranih vina na hrvatskom tržištu. Na povećanje uvoza vina najviše će utjecat prodaja vina preko supermarketa, jaka logistika izvoznika, povoljan odnos cijena/kvaliteta uvoznih vina te njihov dobar imidž. Važnu ulogu u zaštiti i potpori domaće proizvodnje treba i nadalje imati država i to kroz suzbijanje crnog tržišta, poticanje proizvodnje, prodaje i marketinga domaćih vina i organiziranje zajedničkog marketinga. Konkurentnost domaćega vinarstva moguće je povećati poboljšanjem tehnologije proizvodnje i njege vina, izgradnjom imidža hrvatskih vina, edukacijom potrošača o vinu (zajednički marketing vina), te jačim reklamiranjem vina. Liberalizacija tržišta potaknuti će i izvoz hrvatskih vina kojima je nedostatak slab marketing, mali proizvodni kapaciteti te mala proizvodnja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
178-1782223-2360 - Sociodemografska reprodukcija obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (Đurđica Žutinić, )

Ustanove
Agronomski fakultet, Zagreb