Učinkovitost vođenja u osnovnim školama (CROSBI ID 162563)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Gajger, Vesna
hrvatski
Učinkovitost vođenja u osnovnim školama
Promjene u školama usmjerene su na promjene organizacijskoga razvoja škole i na promjene pedagoškoga vođenja. To pretpostavlja logičan zahtjev za intenzivnom profesionalizacijom ravnatelja i njihovim kompetencijskim standardima. Jesu li sadašnji ravnatelji spremni odgovoriti tim zahtjevima i imaju li odgovarajuće kompetencije za učinkovito vođenje razvoja škole? Istraživanjem smo tražili odgovore na prethodna pitanja. U radu se istražuje kako učitelji i pedagozi percipiraju kvalitetu vođenja škola, te propituje hipoteza o povezanosti između varijabli: vođenja, školskoga ozračja, organi- zacijske učinkovitosti i zadovoljstva poslom. Empirijsko je istraživanje provedeno na uzorku od 265 ispitanika: 85 stručnih suradnika – pedagoga i 180 učitelja iz 48 osnovnih škola na području istočne Hrvatske. U istraživanju je primijenjen instrument koji je sadržavao četiri skale: Skalu za procjenu učinkovitosti vođenja, Skalu za procjenu školskog ozračja, Skala za procjenu orga- nizacijske učinkovitosti škole i jedno pitanje za procjenu zadovoljstva odnosima i poslom u školi. S obzirom na dobivene rezultate, analizira se postojeći sustav osposobljavanja i usavršavanja ravnatelja i predlažu rješenja za nove modele obrazovanja u području obrazovnog i pedagoškog vođenja.
vođenje; osnovna škola; školski ravnatelji
nije evidentirano
engleski
The effectiveness of management in primary schools
nije evidentirano
leadership; primary schools; headteacher
nije evidentirano