Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Učinkovitost vođenja u osnovnim školama (CROSBI ID 162563)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Gajger, Vesna Učinkovitost vođenja u osnovnim školama // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 67-84

Podaci o odgovornosti

Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Gajger, Vesna

hrvatski

Učinkovitost vođenja u osnovnim školama

Promjene u školama usmjerene su na promjene organizacijskoga razvoja škole i na promjene pedagoškoga vođenja. To pretpostavlja logičan zahtjev za intenzivnom profesionalizacijom ravnatelja i njihovim kompetencijskim standardima. Jesu li sadašnji ravnatelji spremni odgovoriti tim zahtjevima i imaju li odgovarajuće kompetencije za učinkovito vođenje razvoja škole? Istraživanjem smo tražili odgovore na prethodna pitanja. U radu se istražuje kako učitelji i pedagozi percipiraju kvalitetu vođenja škola, te propituje hipoteza o povezanosti između varijabli: vođenja, školskoga ozračja, organi- zacijske učinkovitosti i zadovoljstva poslom. Empirijsko je istraživanje provedeno na uzorku od 265 ispitanika: 85 stručnih suradnika – pedagoga i 180 učitelja iz 48 osnovnih škola na području istočne Hrvatske. U istraživanju je primijenjen instrument koji je sadržavao četiri skale: Skalu za procjenu učinkovitosti vođenja, Skalu za procjenu školskog ozračja, Skala za procjenu orga- nizacijske učinkovitosti škole i jedno pitanje za procjenu zadovoljstva odnosima i poslom u školi. S obzirom na dobivene rezultate, analizira se postojeći sustav osposobljavanja i usavršavanja ravnatelja i predlažu rješenja za nove modele obrazovanja u području obrazovnog i pedagoškog vođenja.

vođenje; osnovna škola; školski ravnatelji

nije evidentirano

engleski

The effectiveness of management in primary schools

nije evidentirano

leadership; primary schools; headteacher

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (2)

2009.

67-84

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice