Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja (CROSBI ID 162485)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tot, Daria ; Jurčec, Lana
hrvatski
Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja
U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete suvremene nastave i učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od sedamsto pedeset i devet ispitanika, učitelja razredne i predmetne nastave, ravnatelja i stručnih suradnika te učenika osnovnih škola Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije. Učitelji razredne i predmetne nastave te ravnatelji i stručni suradnici najvažnijim mjerljivim indikatorima kvalitete nastave i učenja smatraju poticajno nastavno ozračje, učeničke interese i potrebe te primjenu suvremenih strategija u nastavi i učenju. Relativno nizak rang ispitanici su namijenili indikatorima usmjerenim aktivnostima (samo)vrednovanja: Transparentnosti očekivanih postignuća i Razini unutarnje motiviranosti učenika za učenje i suodlučivanje o izboru sadržaja i kreiranju nastavnog procesa. Rangiranjem je utvrđeno da učenici na prvo mjesto pozicioniraju onaj indikator kvalitete nastave i učenja koji pridonosi zanimljivosti nastave i učenikovu lakšem učenju. Visoko su rangirani oni indikatori koji bitno utječu na primjenu stečenih znanja u životu, na vedro ozračje, uporabu humora u nastavi, prakticiranje kritičkog mišljenja te stjecanje i razvijanje metakognitivnih kompetencija. Faktorskom su analizom dvadeset četiri indikatora kvalitete suvremene nastave i učenja razvrstana u tri skupine, kako u učeničkim procjenama tako i u procjenama odraslih ispitanika. Utvrđene su statistički značajne razlike u njihovom mišljenju. Učenici preferiraju vedro i poticajno nastavno ozračje uz primjenu suvremene obrazovne tehnologije te samovrednovanje procesa i ishoda učenja. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju kojim indikatorima valja pridati posebnu pozornost u suvremenoj nastavi i učenju.
Samovrednovanje učitelja; indikatori kvalitete nastave i učenja
nije evidentirano
engleski
Assessment by the Participants of Teachers'Self-evaluation Concerning Teaching and Learning Quality Indicators
nije evidentirano
Teachers' self-evaluation; teaching and learning quality indicators
nije evidentirano