Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja (CROSBI ID 162485)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Tot, Daria ; Jurčec, Lana Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja // Napredak (Zagreb), 150 (2009), 1; 21-38

Podaci o odgovornosti

Tot, Daria ; Jurčec, Lana

hrvatski

Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja

U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete suvremene nastave i učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od sedamsto pedeset i devet ispitanika, učitelja razredne i predmetne nastave, ravnatelja i stručnih suradnika te učenika osnovnih škola Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije. Učitelji razredne i predmetne nastave te ravnatelji i stručni suradnici najvažnijim mjerljivim indikatorima kvalitete nastave i učenja smatraju poticajno nastavno ozračje, učeničke interese i potrebe te primjenu suvremenih strategija u nastavi i učenju. Relativno nizak rang ispitanici su namijenili indikatorima usmjerenim aktivnostima (samo)vrednovanja: Transparentnosti očekivanih postignuća i Razini unutarnje motiviranosti učenika za učenje i suodlučivanje o izboru sadržaja i kreiranju nastavnog procesa. Rangiranjem je utvrđeno da učenici na prvo mjesto pozicioniraju onaj indikator kvalitete nastave i učenja koji pridonosi zanimljivosti nastave i učenikovu lakšem učenju. Visoko su rangirani oni indikatori koji bitno utječu na primjenu stečenih znanja u životu, na vedro ozračje, uporabu humora u nastavi, prakticiranje kritičkog mišljenja te stjecanje i razvijanje metakognitivnih kompetencija. Faktorskom su analizom dvadeset četiri indikatora kvalitete suvremene nastave i učenja razvrstana u tri skupine, kako u učeničkim procjenama tako i u procjenama odraslih ispitanika. Utvrđene su statistički značajne razlike u njihovom mišljenju. Učenici preferiraju vedro i poticajno nastavno ozračje uz primjenu suvremene obrazovne tehnologije te samovrednovanje procesa i ishoda učenja. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju kojim indikatorima valja pridati posebnu pozornost u suvremenoj nastavi i učenju.

Samovrednovanje učitelja; indikatori kvalitete nastave i učenja

nije evidentirano

engleski

Assessment by the Participants of Teachers'Self-evaluation Concerning Teaching and Learning Quality Indicators

nije evidentirano

Teachers' self-evaluation; teaching and learning quality indicators

nije evidentirano

Podaci o izdanju

150 (1)

2009.

21-38

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija