Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgoj i obrazovanje – mjesta posredovanja i čuvanja vrijednosti (CROSBI ID 41318)

Prilog u knjizi | stručni rad

Koprek, Ivan Odgoj i obrazovanje – mjesta posredovanja i čuvanja vrijednosti // THESAURUS ARCHIGYMNASII. Zbornik radova u prigodi 400. godišnjice Klasične gimnazije u Zagrebu 1607.-2007. / Koprek, Ivan (ur.). Zagreb: Klasična gimnazija u Zagrebu, 2007. str. 342-346

Podaci o odgovornosti

Koprek, Ivan

hrvatski

Odgoj i obrazovanje – mjesta posredovanja i čuvanja vrijednosti

Vrijeme u kojemu živimo označeno je procesima poopćeno nazvanima vremenom, globalizacije. Riječ je o svojevrsnom umreženju koje jamačno pokazuje svoje prednosti i nedostatke. Primarni izazov našemu vremenu, ali i primarna zadaća, postaje ne samo izgradnja demokratskoga društva nego i, prije svega, odgoj i obrazovanje kao povratak izvornim moralnim, kulturnim i religijskim vrednotama. Gledamo li vrijeme u kojemu živimo moramo priznati da proživljavamo različite duhovne potrese, vidimo kako socijalni i kulturalni procesi mijenjaju svijet, suočeni smo s novim kulturama i subkulturama, virtualnim simbolima i stilovima života. Mnogi tvrde da su u takvom vremenu slomljene posljednje prepreke zatvorenoga miljea i začahurenih društava. Živimo blagodat posvemašnje otvorenosti koju možemo nazvati pluralizam. Sociolozi shvaćaju pluralizam kao činjenicu po kojoj u nekom društvu ne postoje zajedničke, jedinstvene vrijednosti i norme prema kojima se određene skupine osjećaju obveznima. Riječ je o društvenim okvirima u čijoj zavjetrini svi mi osjećamo nesigurnost pred ispravnim, istinitim i dobrim. Blještavilom ekrana i rječitošču reklama oduzima nam se moć prosuđivanja. Pod plaštem pluralizma danas se odvijaju procesi promjena, obnove, napuštanja i prilagodbe. Mnogi se upravo zbog toga teško snalaze, preopterećeni su zahtjevom da sami sebi osiguraju smisao, udomljuju se u svoj svjetonazor iz osobno probranih, ali pohabanih krhotina i pod krinkom slobode žive praktični relativizam. Riječ je o društvenim okvirima u čijoj zavjetrini svi mi osjećamo nesigurnost pred ispravnim, istinitim i dobrim. Posredovanje vrijednosti događa se artikuliranjem vrijednosti i refleksijom o njima. Vrijednosti se posreduju iskustvom. Temeljna i konstitutivna vrijednosna iskustva bez sumnje se proživljavaju i čine najprije u obitelji. Škola je »zajednica odgoja«. Ona je u tom smislu oblik su-života u kojemu je život i djelovanje osoba i skupina usmjereno na zajedničke vrednote i vrijednosti.

pluralizam, kulturne i religijske vrijednosti, obrazovanje

nije evidentirano

engleski

School and Education. The Places of Transmission and Protection of Values

nije evidentirano

pluralism, cultural and religious values, education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

342-346.

objavljeno

Podaci o knjizi

THESAURUS ARCHIGYMNASII. Zbornik radova u prigodi 400. godišnjice Klasične gimnazije u Zagrebu 1607.-2007.

Koprek, Ivan

Zagreb: Klasična gimnazija u Zagrebu

2007.

978-953-95772-0-7

Povezanost rada

Pedagogija, Filozofija