Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.) (CROSBI ID 161882)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Božić, Jasmina Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.) // Socijalna ekologija, 18 (2009), 3-4; 356-363

Podaci o odgovornosti

Božić, Jasmina

hrvatski

Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.)

U svojoj knjizi Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja Prisching sustavno, filozofijski promišlja aktualne pristupe obrazovanju iz očišta svrhe obrazovanja i njegova društvenog konteksta. Zahvaljujući bogatoj sociokulturnoj kontekstualizaciji, postavljena dijagnoza nije tek dijagnoza obrazovanja, nego dijagnoza suvremenog društva razvijenih zemalja. Autor drži da u tim društvima valja uvijek iznova postavljati fundamentalna pitanja kao što su pitanja što obrazovanje zapravo jest, kakvo obrazovanje škole i sveučilišta daju, ostvaruju li se postavljeni ciljevi, kako se to provjerava i osobito, kako si predstavljamo obrazovanje i obrazovne institucije od predškolskog odgoja do postdoktorskih studijskih programa. Prikazuje one obrazovne pristupe ili modele obrazovanja za koje smatra da vode u stranputicu, pa ih naziva obrazovnim ideologijama. Opisuje sljedećih devet pristupa, kojima nadijeva prikladne nazive modificirajući tehničke pojmove iz raznih diskursa: model skladišta, model upravljanja bazama podataka, model pragmatične svakodnevice, iskustveni model, model ubrzanja, model tržišta rada, model certifikata, model upravljanja i građansko-okcidentalni model. Svi navedeni obrazovni pristupi posttradicionalne su, postmoderne provenijencije, proizlaze jedni iz drugih, predstavljaju varijacije iste teme i u praksi se često preklapaju. Obrazovne perspektive koje opisuje autor naziva ideologijama u pežorativnom smislu onda kad u praksi pojedine perspektive funkcioniraju jednostrano, isključuju drugačija motrišta i uzurpiraju svekoliki obrazovni prostor. Istodobno, autor ističe da svaki od njih ima i dobrih strana, od blagodati novih tehnologija do usmjerenosti na zapošljavanje i provedbu. Svaki od njih sadrži djelić istine, a cjelovito je obrazovanje multidimenzionalno i različite dimenzije trebaju se uzajamno nadopunjavati.

obrazovni pristupi; društvo znanja; obrazovna politika; ishodi učenja

nije evidentirano

engleski

Book Review: Manfred Prisching: Ideologies of Education: Diagnostic Essay on the Threshold of Knowledge Society (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008)

nije evidentirano

education models; knowledge society; education policy; learning outcomes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (3-4)

2009.

356-363

objavljeno

1330-0113

Povezanost rada

Sociologija

Indeksiranost