Određivanje ishoda učenja u kontekstu Bolonjske reforme društveno-humanističkih studija Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (CROSBI ID 561108)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Božić, Jasmina
hrvatski
Određivanje ishoda učenja u kontekstu Bolonjske reforme društveno-humanističkih studija Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
U radu prikazujemo razvoj konceptualizacije pristupa ishoda učenja i kompetencija u visokom obrazovanju u sklopu europskih politika, počevši od okosnice koju je postavilo Europsko vijeće u Lisabonu (2000.), temeljem koje su stručnjaci Europske komisije i projekta Tuning Educational Structures in Europe (2003.) predložili okvir kompetencija za tercijarno obrazovanje. Pristup određivanju ishoda učenja razvijen u projektu Tuning uspoređujemo s pristupom i klasifikacijom koje predlaže Liga europskih istraživačkih sveučilišta u recentnom dokumentu 'Čemu služe sveučilišta?' (Boulton i Lucas, 2008.). Potaknuti pristupom ishoda učenja, kojeg držimo iznimno vrijednim za rekonstituiranje nastavnih programa u Bolonjskom preustroju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od 2007. g. naovamo istraživački tim na Filozofskom fakultetu proveo je nekoliko istraživanja, rezultate kojih sumarno iznosimo: Božić, J., Boras, D. i Srbljinović, A. (2007.) Educational Competences in Croatian Higher Education towards a Knowledge Society i Božić, J., Bakić-Tomić, Lj. i Boras, D. (2008.) Mastery of Information and Communication Competences among Croatian University Students in Social Sciences. Na osnovu razvoja koncepta u europskim dokumentima i rezultata naših istraživanja nastojimo rasvijetliti prednosti pristupa ishoda učenja te ukazati na nužnost da ishode učenja i kompetencije određuju sveučilišni nastavnici, ne samo na provedbenoj, nego i na meta-razini, odnosno polazeći od jasnog koncepta društva i obrazovne politike, prvenstveno putem vlastitih istraživanja.
ishodi učenja; kompetencije; društvena odgovornost; zapošljivost
nije evidentirano
engleski
Defining Learning Outcomes in the Context of Bologna Reform of Social Sciences and Humanities Study Programmes of the Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
nije evidentirano
learning outcomes; competences; social responsibility; employability
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2009.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Radionica projekta "Ishodi učenja na preddiplomskim i diplomskim studijima na Sveučilištu u Zagrebu (SveZaIU)" za Vijeće društveno-humanističkog područja
predavanje
17.06.2009-17.06.2009
Zagreb, Hrvatska