Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako nastavnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu razumiju Bolonjski proces?: Teorija lokalnog diskursa o Bolonjskom procesu generirana pristupom utemeljene teorije (CROSBI ID 358174)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Božić, Jasmina Kako nastavnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu razumiju Bolonjski proces?: Teorija lokalnog diskursa o Bolonjskom procesu generirana pristupom utemeljene teorije / Afrić, Vjekoslav ; Kufrin, Krešimir (mentor); Zagreb, Hrvatska, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Božić, Jasmina

Afrić, Vjekoslav ; Kufrin, Krešimir

hrvatski

Kako nastavnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu razumiju Bolonjski proces?: Teorija lokalnog diskursa o Bolonjskom procesu generirana pristupom utemeljene teorije

U radu istražujemo mišljenja nastavnika o ideji i provedbi Bolonjske reforme na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, kvalitativnim pristupom utemeljene teorije. Teorijski kontekst istraživanja iz kojeg ishodimo je teorija društava znanja, koju u sociologiji znanja i znanosti od sredine osamdesetih godina prošlog stoljeća razvija njemački sociolog Nico Stehr. Prema teoriji društava znanja, rastući utjecaj znanja na mijenjajuće društvene odnose suvremena društva postupno razvija u društva znanja. Za prikupljanje te obradu i analizu podataka koristimo utemeljenu teoriju, pristup induktivnog razvoja konceptualnog objašnjenja socijalnih pojava iz korpusa podataka putem kodiranja podataka i integriranja kodova u analitičke kategorije. Istraživačke hipoteze u pristupu utemeljene teorije generiraju se eksploratorno, iz podataka tijekom istraživanja. Pristup utemeljene teorije odabrali smo zbog cilja istraživanja, jer se utemeljenu teoriju koristi radi razumijevanja socijalnog ponašanja u jasno specificiranim kontekstima, a naše istraživanje usredotočeno je na Filozofski fakultet. Predmet istraživanja definirali smo relativno usko zato što je reforma sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj u fazi u kojoj najveća odgovornost za implementaciju reforme leži ne više prvenstveno na Vladi i zakonodavcu, nego na institucijama visokog obrazovanja, te je od ključne važnosti kako se pojedine elemente reforme razumije i provodi u tim institucijama. Prije poduzimanja analize podataka vlastitog istraživanja, promotrili smo rezultate nekih istraživanja na koje se pozivaju službeni dokumenti Bolonjskog procesa, te ustanovili velike pogreške u obradi i interpretaciji kvantitativnih i kvalitativnih podataka, što ukazuje na nužno potreban oprez u razmatranju rezultata istraživanja o Bolonjskoj reformi, te važnost provedbe neovisnih istraživanja. U svrhu istraživanja proveli smo 26 intervjua s nastavnicima sa 17 odsjeka i dviju fakultetskih katedri. Podaci o kazivačima povjerljive su naravi. Istraživanje je obuhvatilo glavninu ključnih dimenzija Bolonjskog procesa na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, iz očišta nastavnika: ideju i provedbu reforme, razloge reforme, upravljanje Sveučilištem u Zagrebu i Filozofskim fakultetom, strukturu studija, nastavne pristupe, bodovni sustav, ishode učenja, osiguravanje kvalitete, socijalnu dimenziju, identitet fakulteta, višedisciplinarnost i dr. Istraživanje pokazuje uvelike izmijenjenu diferencijaciju uloga svih aktera visokoškolskog sustava i potrebu za usklađivanjem. Temeljni socijalni proces nastavničke percepcije Bolonjske reforme na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu obuhvaća održavanje tradicionalnih dobara ranijeg, humboldtovskog sustava visokog obrazovanja te razvijanje dobara bolonjskog sustava uz istodobno nadilaženje njegovih prijetnji.

utemeljena teorija; kvalitativno istraživanje; intervju; Bolonjski proces; Filozofski fakultet; društvo znanja; visoko obrazovanje; obrazovna politika

nije evidentirano

engleski

How do teachers of the Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, comprehend the Bologna process?: Theory of local discourse on the Bologna Process Generated through Grounded Theory Methodology

nije evidentirano

grounded theory; qualitative research; interview; Bologna process; Faculty of Humanities and Social Sciences; knowledge society; sociology of higher education; educational policy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

212

24.05.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija