Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj (CROSBI ID 161809)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Miočević, Dario ; Crnjak-Karanović, Biljana Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 21 (2009), 1; 25-41

Podaci o odgovornosti

Miočević, Dario ; Crnjak-Karanović, Biljana

hrvatski

Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj

Marketinška orijentacija je stožerni konstrukt marketinškog koncepta. Mada u literaturi postoje različiti pristupi konceptualizaciji, konstrukt se uvijek dovodi u empirijsku vezu s konceptom poslovne uspješnosti. Izvozna marketinška orijentacija (IMO) je relativno novi koncept koji marketinšku orijentaciju pozicionira u arenu međunarodnog poslovanja. Budući industrijsku strukturu Hrvatske u velikoj mjeri obilježavaju mala i srednja poduzeća (SME), te je izvoz još uvijek dominantna strategija ulaska na strano tržište, primjena IMO u kontekstu SME više je nego poželjna. Utvrđivanje adekvatne mjerne skale IMO, koja će se moći primijeniti u raznim nacionalnim kontekstima i što bi u konačnici dovelo do njene generalizacije, predstavlja izazov za akademsku zajednicu i ima veliko teorijsko značenje. Ovakve ideje su nit vodilja ovoga rada kojem je cilj dokazati korisnost primjene koncepta IMO u kontekstu hrvatskih malih i srednjih poduzeća. Autori su koristili alate eksploratorne i konfirmatorne faktorske analize kako bi procijenili psihometrijske karakteristike mjerne ljestvice IMO. Rezultati analize ukazuju na njenu dimenzionalnost, pouzdanost, valjanost i primjenjivost u hrvatskom izvoznom kontekstu. Implikacije ovih nalaza upućuju na zaključak da je za hrvatska mala i srednja poduzeća koja izvoze, od velike važnosti provoditi aktivnosti marketinške orijentacije kako bi poboljšali svoju izvoznu uspješnost.

marketinška orijentacija; izvozna marketinška orijentacija; izvozna uspješnost psihometrijska analiza; mali i srednji izvoznici

nije evidentirano

engleski

Psychometric analysis of export market orientation measurement scale in Croatian sme exporters' context

nije evidentirano

market orientation; export market orientation; export performance; pyschometric analysis; SME exporters

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (1)

2009.

25-41

objavljeno

0353-4790

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice