Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga (CROSBI ID 561048)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Božić, Jasmina
hrvatski
Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga
U izlaganju pojedine aspekte aktualne sveučilišne reforme, poglavito ideju i provedbu reforme na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, sagledavamo iz očišta različitih obrazovnih pristupa koje u svojoj knjizi 'Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja' ocrtava austrijski sociolog Manfred Prisching (Prisching, M. (2008) Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften). Pokazujemo da se pet od devet obrazovnih pristupa ili „ideologija obrazovanja“ koje Prisching navodi: model skladišta, model pragmatične svakodnevice, model ubrzanja, model tržišta rada i model upravljanja, mogu smatrati značajkama aktualne sveučilišne reforme. Tu vrst analize držimo korisnom jer može voditi ispravljanju slabih točaka reformiranog sustava visokog obrazovanja, kako u vidu revitalizacije dobrih elemenata tradicionalnog 'humboldtovskog' sustava, tako i vidu prilagodbe nekih neprimjerenih svojstava 'bolonjskog' sustava potrebama različitih studija.
Bolonjska reforma; obrazovni pristupi; Prisching; Humboldtovo sveučilište
nije evidentirano
engleski
Bologna Reform in the Context of Manfred Prisching's Educational Ideologies
nije evidentirano
Bologna reform; models of education; Prisching; Humboldt university
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Odjel za filozofiju Matice hrvatske: Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?"
predavanje
05.03.2010-06.03.2010
Zagreb, Hrvatska