Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poticanje kreativnosti u nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 41172)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Leitkam, Ivana ; Bognar, Branko Poticanje kreativnosti u nastavi hrvatskoga jezika // Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju : Knjiga radova : Priručnik za sadašnje i buduće učiteljice i učitelje = Encouraging creativity in education : Collection of papers : a Handbook for Current and Future Teachers / Munk, Krešimir (ur.). Zagreb: Profil International, 2009. str. 154-170

Podaci o odgovornosti

Leitkam, Ivana ; Bognar, Branko

hrvatski

Poticanje kreativnosti u nastavi hrvatskoga jezika

U ovom akcijskom istraživanju opisana su i interpretirana nastojanja poticanja učeničke kreativnosti u nastavi hrvatskog jezika koja su ostvarena za vrijeme stručne prakse. Kako bi omogućila učenicima da budu kreativni autorica ovog teksta je organizirala različite aktivnosti. Učenici su tako mogli smišljati pjesmice od zadanih riječi, osmisliti strip, crtati i opisivati svoje ime i maštati. Ostvarujući planirane aktivnosti uočili smo različite probleme kao što su nedostatak vremena, nedostatak ideja kako osmisliti aktivnosti za poticanje kreativnosti učenika, učenička zbunjenost i nesigurnost prilikom sudjelovanja u kreativnim aktivnostima. S vremenom je problema bilo sve manje, a počeli smo uočavati važne promjene u ponašanju učenika. Naime, učenici su s prestali tražiti upute te su postajali odlučniji i samouvjereniji. Razredno ozračje je postalo dinamičnije i življe. Učenici su aktivno sudjelovali u aktivnostima, stvarali kreativne uratke i uživali. Potičući učeničku kreativnost u nastavi hrvatskoga jezika došli smo do nekoliko važ- nih zaključaka: Za stvaralaštvo je jedan od najvažnijih čimbenika opušteno i pozitivno ozračje u razredu. Učenici se trebaju osjećati slobodnima i nesputanima te uživati u aktivnostima kako bi pokazali svu svoju kreativnost. Važno je voditi računa o potrebama i interesima uče- nika. Učenici mogu na različite načine izraziti svoju kreativnost, a uloga je učitelja pomoći im u pronalaženju načina koji im najbolje odgovaraju. Poticanju kreativnosti ne ide u prilog vremensko ograničenje, niti suviše detaljno planiranje i kruto pridržavanje predviđenog plana. Važan je kontinuitet u poticanju kreativnosti. Smatramo kako ovo istraživanje može poslužiti studentima i učiteljima razredne nastave kao poticaj za njihov stvaralački pristup nastavnoj prasku jer je odgajati za kreativnost moguće samo kreativnošću.

kreativnost, hrvatski jezik, akcijsko istraživanje

nije evidentirano

engleski

Stimulating creativity in teaching croatian language

nije evidentirano

creativity, Croatian language, action research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

154-170.

objavljeno

Podaci o knjizi

Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju : Knjiga radova : Priručnik za sadašnje i buduće učiteljice i učitelje = Encouraging creativity in education : Collection of papers : a Handbook for Current and Future Teachers

Munk, Krešimir

Zagreb: Profil International

2009.

978-86-323-0755-1

Povezanost rada

Pedagogija