Poticanje stvaralaštva u razrednoj nastavi (CROSBI ID 41170)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Martić, Maja ; Bognar, Branko
hrvatski
Poticanje stvaralaštva u razrednoj nastavi
U ovom akcijskom istraživanju opisana su i interpretirana nastojanja studentice razredne nastave u poticanju kreativnosti učenika četvrtoga razreda. Tijekom tri tjedna stručno-pedagoške prakse provedene su 23 stvaralačke aktivnosti u okviru nastave matematike, hrvatskoga jezika, prirode i društva te likovne i glazbene kulture. Pisanje šaljivih pjesama pomoću ponuđenih riječi, izrada crteža od geometrijskih likova i vođene fantazije neke su od aktivnosti koje su opisane u ovome radu. Unatoč tome što su kreativne aktivnosti učenicima bile zabavne i poticajne, one su kod njih izazvale zbunjenost i nesnalaženje. Kao najbolji poticaj za kreativnost učenika pokazale su se aktivnosti u kojima su učenici trebali nešto nacrtati ili izraditi od pripremljenog materijala. Učenici su tijekom istraživanja započeli slobodnije iznositi vlastite ideje i manje „kopirati” tuđe. Osim toga, izostanak dosade i uživanje u aktivnostima doprinio je učeničkoj inicijativi i stvaranju neobičnih, originalnih radova. Kako bi učitelji bili u stanju osmišljavati različite aktivnosti koje potiču učeničku kreativnost, važno ih je za to osposobiti i poticati još za vrijeme studija. Jedna od mogućnosti primjene i evaluacije kreativnih ideja budućih učitelja su akcijska istraživanja kao važna sastavnica stvaralačkog pristupa znanosti.
kreativnost, razredna nastava, akcijsko istraživane
nije evidentirano
engleski
Stimulating creativity in primary education
nije evidentirano
creativity, junior education, action research
nije evidentirano
Podaci o prilogu
178-190.
objavljeno
Podaci o knjizi
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju : Knjiga radova : Priručnik za sadašnje i buduće učiteljice i učitelje = Encouraging creativity in education : Collection of papers : a Handbook for Current and Future Teachers
Munk, Krešimir
Zagreb: Profil International
2009.
978-953-12-1143-7