Analiza mogućih posljedica koncentacije maloprodajnog tržišta u RH i očekivani pravci razvoja (CROSBI ID 358108)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Milek, Marko
Renko, Sanda
hrvatski
Analiza mogućih posljedica koncentacije maloprodajnog tržišta u RH i očekivani pravci razvoja
Slijedom gospodarsko političkih promjena u Hrvatskoj, približavanja Hrvatske Europskim integracijama, internacionalizacije svjetske maloprodaje te zasićenosti tržišta razvijenih zemalja, promjene koje nastupaju u domaćoj trgovini na malo očituju se u koncentraciji tržišta, pojavi novih maloprodajnih oblika i reorganizaciji poslovanja maloprodajnog poduzeća. Koncentracija maloprodaje smatra se razvojnom fazom koja u Hrvatskoj nastupa sa vremenskim pomakom u odnosu na Zapadne zemlje Europe. Nakon definiranja relevantnih pojmova u industriji maloprodaje te teorija o promjenama koje redovito nastupaju u trgovini na malo različitih zemalja , čitatelju rada daje se uvid u povijesni razvoj maloprodaje s naglaskom na razdoblje od 1990. do 1998. godine. 1998. godina smatra se prekretnicom u hrvatskoj maloprodaji zbog dolaska prvih međunarodnih trgovački lanaca a promjene koje tada počinju u fokusu su rada. Uvodni dio završava prikazom funkcija trgovine, društvene uloge maloprodaje te njezinog rastućeg značaja za gospodarstvo Hrvatske. Takve nove okolnosti zaslužuju prije svega adekvatnu pravnu zaštitu tržišne utakmice kako bi od koncentracije svi sudionici tržišta imali ravnomjerne koristi pri čemu Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja dobiva ključnu ulogu. Moguće negativne posljedice ponašanja osnaženih maloprodavača pod posebnim su promatranjem. U posebnom poglavlju rad prikazuje kako nove okolnosti utječu na promjenu poslovanja maloprodavača i na izmjenu strategije i upravljanja poslovanjem trgovaca na malo. Čitav niz poslovnih modela predstavljaju novost na tržištu RH. Opisuje se i ocjenjuje novonastali odnos trgovine i proizvodnje , kao i utjecaj na male trgovce, obrtnike. Promjene u ponašanju potrošača i koristi koje potrošači imaju od koncentrirane trgovine predvođene velikim trgovačkim lancima te stupanj zaštite potrošača prikazuju se u pretposljednjem poglavlju. Daljnji razvoj maloprodaje s aspekta maloprodajne površine i broja prodavaonica pokušava prognozirati posljednje poglavlje. Ubuduće se može očekivati sve brža konvergencija maloprodajnim tržištima zemalja Zapadne Europe.
maloprodajno tržište; koncentracija; Republika Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Analysis of possible retail market concentration consequences in the Republic of Croatia and expected trends
nije evidentirano
retail market; concentration; Republic of Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
169
14.09.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb