Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 457995

Analiza mogućih posljedica koncentacije maloprodajnog tržišta u RH i očekivani pravci razvoja


Milek, Marko
Analiza mogućih posljedica koncentacije maloprodajnog tržišta u RH i očekivani pravci razvoja 2009., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


Naslov
Analiza mogućih posljedica koncentacije maloprodajnog tržišta u RH i očekivani pravci razvoja
(Analysis of possible retail market concentration consequences in the Republic of Croatia and expected trends)

Autori
Milek, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.09

Godina
2009

Stranica
169

Mentor
Renko, Sanda

Ključne riječi
Maloprodajno tržište; koncentracija; Republika Hrvatska
(Retail market; concentration; Republic of Croatia)

Sažetak
Slijedom gospodarsko političkih promjena u Hrvatskoj, približavanja Hrvatske Europskim integracijama, internacionalizacije svjetske maloprodaje te zasićenosti tržišta razvijenih zemalja, promjene koje nastupaju u domaćoj trgovini na malo očituju se u koncentraciji tržišta, pojavi novih maloprodajnih oblika i reorganizaciji poslovanja maloprodajnog poduzeća. Koncentracija maloprodaje smatra se razvojnom fazom koja u Hrvatskoj nastupa sa vremenskim pomakom u odnosu na Zapadne zemlje Europe. Nakon definiranja relevantnih pojmova u industriji maloprodaje te teorija o promjenama koje redovito nastupaju u trgovini na malo različitih zemalja , čitatelju rada daje se uvid u povijesni razvoj maloprodaje s naglaskom na razdoblje od 1990. do 1998. godine. 1998. godina smatra se prekretnicom u hrvatskoj maloprodaji zbog dolaska prvih međunarodnih trgovački lanaca a promjene koje tada počinju u fokusu su rada. Uvodni dio završava prikazom funkcija trgovine, društvene uloge maloprodaje te njezinog rastućeg značaja za gospodarstvo Hrvatske. Takve nove okolnosti zaslužuju prije svega adekvatnu pravnu zaštitu tržišne utakmice kako bi od koncentracije svi sudionici tržišta imali ravnomjerne koristi pri čemu Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja dobiva ključnu ulogu. Moguće negativne posljedice ponašanja osnaženih maloprodavača pod posebnim su promatranjem. U posebnom poglavlju rad prikazuje kako nove okolnosti utječu na promjenu poslovanja maloprodavača i na izmjenu strategije i upravljanja poslovanjem trgovaca na malo. Čitav niz poslovnih modela predstavljaju novost na tržištu RH. Opisuje se i ocjenjuje novonastali odnos trgovine i proizvodnje , kao i utjecaj na male trgovce, obrtnike. Promjene u ponašanju potrošača i koristi koje potrošači imaju od koncentrirane trgovine predvođene velikim trgovačkim lancima te stupanj zaštite potrošača prikazuju se u pretposljednjem poglavlju. Daljnji razvoj maloprodaje s aspekta maloprodajne površine i broja prodavaonica pokušava prognozirati posljednje poglavlje. Ubuduće se može očekivati sve brža konvergencija maloprodajnim tržištima zemalja Zapadne Europe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
067-0000000-2493 - Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima (Marija Tomašević-Lišanin, )
067-0672345-2343 - Modeliranje distribucijskih kanala za ekološke proizvode i zaštita potrošača uRH (Vesna Brčić-Stipčević, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb