Povezanost između dimenzija samopoimanja i uključenosti u izvannastavne aktivnosti kod učenika osnovne škole (CROSBI ID 358042)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čorić, Ivana
Bratko, Denis
hrvatski
Povezanost između dimenzija samopoimanja i uključenosti u izvannastavne aktivnosti kod učenika osnovne škole
Ciljevi ovog istraživanja bili su provjeriti postoje li razlike u dimenzijama samopoimanja između učenika uključenih u izvannastavne aktivnosti i onih koji nisu uključeni u izvannastavne aktivnosti. Također se promatrala razlika između učenika različitog spola i različite školske dobi s obzirom na uključenost u izvannastavne aktivnosti. Sudionici (N=211) su bili učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda jedne zagrebačke osnovne škole. Uspoređeni su rezultati na pojedinim dimenzijama samopoimanja, mjereni Skalom percipirane kompetentnosti autorice S. Harter, za svaku od dviju grupa u koje su učenici bili podijeljeni s obzirom na njihovu uključenost u izvannastavne aktivnosti. t-testom se ustanovilo da se s obzirom na uključenost u izvannastavne aktivnosti učenici razlikuju u dimenziji školske kompetetnosti na način da su na toj dimenziji učenici koji su uključeni u izvannastavne aktivnosti postigli statistički značajno više rezultate. Na dimenziji socijalne prihvaćenosti, sportske kompetentnosti, regulacije ponašanja, tjelesnog izgleda i općeg samopoštovanja nisu nađene statistički značajne razlike među grupama. S obzirom na spol, sudionici se razlikuju statistički značajno na dimenzijama regulacije ponašanja (u kojoj djevojke postižu statistički značajno više rezultate u odnosu na mladiće). Hi-kvadrat testom nije dobivena statistički značajna razlika između djevojaka i mladića u odnosu na njihovu uključenost u izvannastavne aktivnosti. Analizom varijance (ANOVA) je testirana razlika u dimenzijama samopoimanja između ispitanika petog, šestog, sedmog i osmog razreda. Dobiveni rezultat pokazuje da ne postoji statistički značajna razlika u dimenzijama samopoimanja između navedenih skupina ispitanika.
samopoimanje; percepcija kompetentnosti; izvannastavne aktivnosti; osnovnoškolci
nije evidentirano
engleski
Relation between self-concept dimensions and engagement in extracurricular activities among primary school students
nije evidentirano
self-concept; perception of competence; extracurricular activities; primary school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
31
31.03.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb