Održivi uzmak kao jedini mogući početak održivog razvoja (CROSBI ID 560740)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sušić, Goran ; Radek, Vesna
hrvatski
Održivi uzmak kao jedini mogući početak održivog razvoja
Današnje obrazovanje o održivom razvoju je presporo, a da bi djeca stigla vidjeti njegovo “djelovanje”, odnosno shvatila da postoji razvoj koji je održiv. Većina znanstvenika tog područja došla je do spoznaje da se ono što nazivamo “održivi razvoj”, zapravo nikada ne može postići. U radu je objašnjeno terminološko proturječje kovanice “održivi razvoj”, i predložen jedini održivi edukacijski model, suprotan razvoju, kojeg J. Lovelock naziva “održivi uzmak”. Objašnjeni su načini na koje treba djeci u najranijoj dobi objasniti što je priroda, te kako je za njih jedina mogućnost za spas vlastite budućnosti – “održivi uzmak”. Djecu moramo početi učiti da na život gledaju s uvažavanjem i divljenjem i a nam je potreban etički sustav u kojem svijet prirode ima vrijednost ne samo za blagostanje čovjeka nego i za sebe i po sebi. Rad objašnjava zašto bajke više ne postoje, već djeca odmalena uranjaju u grubi, nebajkoviti i neprirodan svijet virtualnog, posve iskrivljenog vrijednosnog sustava, te kakve će posljedice ovakva realnost imati na budućnost prirode i na opstanak ljudi.
edukacija; održivi razvoj; djeca; priroda
nije evidentirano
engleski
Sustainable retreat as only possible start for sustainable development
nije evidentirano
education; sustainable development; children; nature
nije evidentirano
Podaci o prilogu
330-330.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
10. hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem
predavanje
14.09.2009-20.09.2009
Rovinj, Hrvatska