Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 456588

Kako definirati i mjeriti kompetencije studenata – validacija skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad


Huić, Aleksandra; Ricijaš, Neven; Branica, Vanja
Kako definirati i mjeriti kompetencije studenata – validacija skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad // Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada ..., 12 (2010), 2; 195-221 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Kako definirati i mjeriti kompetencije studenata – validacija skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad
(How to define and measure students' competencies - validation of Percieved competency for psychosocial work scale)

Autori
Huić, Aleksandra ; Ricijaš, Neven ; Branica, Vanja

Izvornik
Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada ... (1330-6456) 12 (2010), 2; 195-221

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Kompetencije; psihosocijalni rad; psihologija; socijalni rad; socijalna pedagogija
(Competencies; psychosocial work; social work; psychology; social pedagogy)

Sažetak
Suvremeni pristupi definiranja i razvoja pojedinih struka usmjereni su na određivanje generalnih i specifičnih kompetencija koje su potrebne za uspješno obavljanje poslova. Isto je i sa suvremenim studijskim programima koji u sklopu svakog kolegija, te završetka pojedine obrazovne cjeline moraju definirati obrazovne ishode, odnosno kompetencije studenata po njegovom završetku. Predmet ovog teksta je definirati kompetencije u kontekstu psihosocijalnog rada, kao zajedničkom elementu profesionalnog djelovanja psihologa, socijalnih radnika i socijalnih pedagoga, te prikazati razvoj i metrijske karakteristike Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad primijenjene na studentima navedenih struka.U istraživanju je sudjelovalo ukupno 585 studenata završnih godina psihologije, socijalnog rada i socijalne pedagogije, od čega 302 studenta koji su studirali prema tzv. starom modelu studijskog programa i 283 studenta preddiplomskog studija prema tzv. Bolonjskom modelu.Postupak validacije Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad pokazuje stabilnu, ali različitu faktorsku strukturu s obzirom na model studijskog programa, te dobre metrijske karakteristike. Obrasci povezanosti s drugim varijablama govore u prilog konstruktne valjanosti Skale. Rezultati istraživanja upućuju na raspravu o realnim razlikama u strukturi kompetentnosti studenata s obzirom na način studiranja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj (Zdravka Poldrugač, )
130-1301422-1420 - Uloga socio-kognitivnih procesa u samoregulaciji i interpersonalnim odnosima (Željka Kamenov, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Pravni fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Directory of Open Access Journals
  • Social Sciences Citation Index
  • Studies on Woman and Gener Abstracts, Social Care Online