Papinijev fantastični koncert u pseudofilozofskom i metanarativnom ključu (CROSBI ID 161440)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Peruško, Tatjana
hrvatski
Papinijev fantastični koncert u pseudofilozofskom i metanarativnom ključu
Unatoč metažanrovskoj svijesti iskazanoj u naslovu knjige Fantastični koncert (1954), sastavljene od nekoliko pripovjednih zbirki te metafantastičkim paratekstualnim komentarima, talijanski književnik Giovanni Papini, u skladu sa svojstvenom mu panklastičkom ironijom, ostvaruje odmak od romantičkog modela fantastične pripovijesti. Sklon je ironijskom izokretanju i avangardističkom snižavanju kanonskih figura fantastične proze 19. st., kao i egzemplarnoj i moralističkoj funkcionalizaciji fantastičnih žanrovskih obrazaca. Tradicionalne po strukturi, ikonoklastičke po obnoviteljskoj misiji njihova autora i zalaganje za projekt globalne fikcionalizacije, Papinijeve pripovijesti zauzimaju granični položaj u odnosu na fantastični žanrovski kôd koji nalaže da se nadilaženje ontoloških granica predoči kao transgresija te promakne u središnju pripovjednu figuru u tekstu.
Papini; fantastična književnost; metanarativnost
nije evidentirano
engleski
Papini's fantastic concert with pseudophilosofical and metanarrative variations
nije evidentirano
Papini; literary fantastic; autoreferentiality
nije evidentirano